Kennisgeving: nieuwe nummerplaat aan mijn auto

mededeling-voor-in-auto-voor-politiemededeling-voor-in-auto-voor-politie-2

Deze brief stuurde ik half april aangetekend naar de procureur des Konings in Turnhout. Elke overheidsambtenaar heeft de wettelijke termijn van 6 weken om op een aangetekend schrijven te reageren. Gebeurt dit niet, dan geldt de rechtspraak: zwijgen is toestemmen. Tot op heden heb ik nog een enkele reactie in welke vorm dan ook gezien of gehoord. Dat betekent dat die procureur ingestemd heeft met de volledige inhoud van die brief. Het is dus evenveel als wet geworden.

8 thoughts on “Kennisgeving: nieuwe nummerplaat aan mijn auto”

  1. Het gaat niet over het compenseren van verdriet, het gaat over compenseren van aangebrachte schade. Het lijkt erop dat jij dat niet nodig vind? Wees eens concreet : jij veroorzaakt met je onverzekerde wagen een ongeval en je bent in fout, in die wagen zat een familie, de vader is dood, de moeder zwaar gekwetst en de dochter in de auto ook, zij verliest haar arm. Die dochter en moeder hebben zware schade : ziekenhuis kosten, revalidatie, derving van inkomsten van de vader, begrafeniskosten en een levenslange handicap voor de dochter. De schade die jij hebt toegebracht wordt geraamd op 1 miljoen euro. (dat is niet overdreven). Hoe ga jij dat concreet compenseren?
    Of ga je vluchten en die mensen aan hun lot overlaten? Is dat volgens de gulden regel? Kan je daar mee leven?

    Like

  2. Denk je nou echt dat je met geld het verlies van een dierbare kunt compenseren? Dan ben je wel verschrikkelijk gehersenspoeld door de media, onderwijs, kerk, banken en overheid. Met geld haal je geen dierbare terug. En een begrafenis kost echt niet zo veel hoor.

    Like

  3. En ruben ‘ik heb geen verzekering nodig’ : de verzekering dient niet voor de dode zelf, het is extreem naief om zo te denken, het is voor zijn nabestaanden natuurlijk.
    Het is hen die jij een 2de maal schade toebrengt tot je hen compenseert , niet enkel voor het leed en smart die jij als dader kan aanrichten, maar ook omdat een lawine aan kosten veroorzaakt. Hoe ga jij dat compenseren? Vanwaar ga jij minimum een paar tienduizenden euro’s halen? Van je familie? Van je souvereine vrienden? Van de kaboutertjes?

    Like

  4. Christophe Anteros, waarom stel je jezelf in die absurde mate bloot aan rechtmatige vervolging?
    Je weet toch ook wel dat bij schade door ongeval met de wagen waarin jij betrokken bent, automatisch een aanzienlijk deel van de schadeclaim (kan in de miljoenen euro’s lopen) op jouw persoonlijke hoofd terechtkomt?
    Vanaf dat moment zal alles wat je ooit nog zal en kan hebben enkel nog dienen ter compensatie van de rechtmatige claim die jij hebt verooorzaakt.
    Is dat echt waar je naar op zoek bent?

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ben afgelopen dinsdag voor de politierechter te Tongeren verschenen voor het rijden zonder geldige verzekering, niet ingeschreven nummerplaten en een niet aan jaarlijkse technische keuring onderworpen voertuig. Het voertuig waarmee ik reed stond al sinds 2013 geseind tot onmiddelijke inbeslagneming. Ik heb op deze wijze 3 jaar gereden zonder echt op te vallen in het verkeer, de reden waarom ik aan een controle werd onderworpen was dat ik 2 maal geflitst werd aan 54 km/u waar de toegelaten snelheid beperkt was tot 50 km/u. Aangezien men mij als bestuurder niet kon identificeren, werd mijn nummerplaat ook geseind bij politie en douane. Het was dus slechts een kwestie van tijd alvorens ik uit het verkeer werd geplukt. Uitspraak van het vonnis van de politierechter op 27 september 2016. Ik hou u op de hoogte.

    Like

  6. Verzekeringen zijn voor diegene die hun verantwoordelijkheid niet durven nemen. Ik heb geen verzekering nodig. “En wat als je iemand dood rijd?” Kan je iemand die dood is terug doen leven met geld? Ik dacht het niet. Het is gewoon een kwestie van voorzichtig te zijn en vooruit te zien. Als ze mij tegenhouden, dan overhandig ik hen dan dat document. Zelf zwijg ik in alle talen.

    Like

  7. Kan je die auto ook verzekerd krijgen op die manier?

    mvg, maarten

    PS: hoe dan ook zal je snel opvallen met zo’n nummerplaat, en is het een kwestie van tijd vooraleer ze je eruit pikken dan, met alle gevolgen van dien.

    On Fri, Sep 9, 2016 at 8:53 PM, Exit uit de matrix wrote:

    > ruben posted: “” >

    Like

Reacties zijn gesloten.