VDAB is hardleers

Deze morgen ontving ik onderstaande brief gericht aan de natuurlijke persoon RUBEN DECLOEDT.

  1. Wat VDAB een afspraak noemt, is in werkelijkheid een eenzijdige oproep. Ze weten duidelijk niet wat de definitie is van een afspraak. Om hen te helpen vind je hier alle definities van afspraak. Een afspraak is pas geldig als alle betrokken partijen er mee ingestemd hebben. Dat is hier dus absoluut niet het geval.
  2. Wat zij rechten noemen zijn in werkelijkheid privileges. Een recht heb je levenslang gewoon omdat je leeft. En dat is onvoorwaardelijk en onvervreemdbaar. Een privilege heb je voor bepaalde tijd onder bepaalde voorwaarden en kan worden afgenomen.
  3. Op het tweede blad lezen we dit: “Krijg je van VDAB een afspraak voor een gesprek, …” Nou, een afspraak wordt altijd gemaakt tussen verschillende mensen en niet gegeven.
  4. Mijn naam is geschreven met kleine letters, niet in grote letters. Die naam in grote letters is niet eens van mij. Elders op deze website kan je de uitleg lezen. Mocht VDAB beweren dat die naam in grote letters van mij is, dan moeten ze dat kunnen bewijzen.

Mochten ze bij VDAB toch echt willen weten wat mijn toekomstplannen zijn, dan kunnen ze dat evengoed per email vragen. Het email adres hebben ze. Maar misschien is dat teveel werk voor hen.

In een vorige mail heb ik hen dit gemeld:
“De eerstvolgende die mij tot iets dwingt, zal openlijk en publiekelijk met naam, toenaam en foto worden beschuldigd van slavernij.”

Ik wil hen nog één kans geven om een en ander in overleg te doen. Dus Evelyne, als je dit leest: Maak het niet moeilijker voor je dan het al is. Je hebt nog een kans om er ongeschonden uit te komen. Grijp ze met beide handen.

Vorig jaar had ik VDAB al laten weten om dergelijke brieven achterwege te laten. Blijkbaar kunnen ze niet lezen.

Hoelang zal het nog duren vooraleer de directieleden van VDAB ieder mens als gelijkwaardig zullen zien en niet als onderdanige slaven? Moet er dan echt een revolutie ontketend worden? Als ze zo door doen zoals ze bezig zijn, dan krijgen ze die revolutie. En dan zullen ze zich nergens kunnen verstoppen.

Wie met mij in contact wil treden, zal zich moeten houden aan deze gulden regel:
Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.

Het moet gedaan zijn om andere mensen te onderdrukken!!

2 thoughts on “VDAB is hardleers”

  1. Ruben is vandaag effectief een slaaf omdat hij een uitkering ontvangt, dat maakt hem tot slaaf omdat dat verplichtingen schept die wel degelijk nagekomen moeten worden.
    Quid pro quo, dat staat boven elke gulden regel. Ver erboven.

    Als Ruben zich wil bevrijden van zijn slavernij moet hij eenvoudig elke uitkering opzeggen en weigeren vanaf nu, dan heb je ook geen verplichtingen meer tegenover de andere partij.
    Zo simpel is het. Denk eens na : wat KOOPT de VDAB/RVA precies met het geld dat ze jou uitkeren? Niets? Nee, natuurlijk niet : ze kopen de verplichting dat jij doet wat ze zeggen.
    Je bent dus wel degelijk gebonden en moet voldoen aan hun wensen in ruil voor wat je krijgt.

    Jij accepteert dus hun onderdrukking en wil dit blijven laten voortduren zolang je hun geld aanvaard. Er is geen weg rond.

    Maak die eeuwige plannen van je dus eens concreet en start die zaak, of zijn het enkel maar woorden, parole, parole, parole zoals Dalida al zong? Hoelang kan je plannen maken en ondertussen niets doe? Tot je 65ste?

    Kom uit de hangmat en steek de handen uit de mouwen.
    Daarvoor moet je wel met de voeten op de grond staan, zit daar misschien een probleem?
    Na jaren bla bla bla ,tijd voor een beetje boem boem boem zou ik denken. 😉

    Like

  2. naar mijn wezenlijk gevoel onderdruk je zo zelf mensen met een bepaalde woorden, zinnen die je gebruikt. al zitten er ook veel goede bedoelingen achter de slavernij is inderdaad voorbij Ruben en dat kan enkel in ons zelf gebeuren, zo zie ik het

    ik groet u met heel mijn hart nancy

    014820319,

    Like

Reacties zijn gesloten.