Veel mensen denken niet na!

Het is mij al meermaals opgevallen dat veel mensen niet nadenken. Of het nu van niet willen, kunnen of durven is weet ik niet.

Het merendeel van de bevolking slikt blijkbaar veel tot bijna alles wat ze op hun bord gepresenteerd krijgen van officiële media, reguliere wetenschap, overheid, ea zonder zich af te vragen wat er eigenlijk op hun bord ligt. O wee als het van een andere niet goedgekeurde bron komt want dat is nooit waarheid. Dat zijn complotdenkers. Het zijn leugens. De auteur van deze site werd ook al meermaals als zijnde “ziek” of “abnormaal” bestempeld.

Ben je zeker dat wat de mainstream media, wetenschap en overheid u verteld wel waarheid is? Ik heb enkele jaren geleden ontdekt dat dit zelden zo is. Dus ben ik zelf de in mijn ogen goede informatie gaan zoeken. Ik ben op onderzoek uitgegaan. Ik ben beginnen nadenken. “Oh nee, nadenken is zo lastig meneer” hoor ik al menigeen denken. Nochtans van zelf na te denken ben ik nog niet dommer geworden. Integendeel, ik ben slimmer geworden.

De overheid, media en wetenschap doet er alles aan om de mensen niet te laten nadenken. Ze worden bezig gehouden met TV, spelletjes, boekjes, brood en spelen (ook wel sport genoemd), muziek, en tal van andere zaken. In het onderwijs moet je leer je hoe je moet leren. Leren nadenken zit er niet meer bij. De overheid ziet ons niet als mensen, maar als dode papieren ficties. Als corpussen. Corporaties dus. Wetten bestaan niet heb ik ontdekt. Belgische Staat is al een commercieel bedrijf sinds haar oprichting in 1831. Kan je opzoeken in de kruispuntbank van ondernemingen. Ook het parlement is een commercieel bedrijf. Hetzelfde geldt voor alle andere overheden en diens diensten en departementen.

Al eens nagedacht waarom bedrijven altijd als vrouwelijk bestempeld worden? Elk bedrijf is tekst op papier. Dat papier kan je vergelijken met een schip. De tekst is dan de lading. Dat is maritiem recht. Dat geldt voor elk papier, ook voor geboorte aktes, huwelijksaktes, e.d. Al deze papieren blijken veel geld waard te zijn. Het fijne ervan weet ik nog niet zo goed. Moet ik nog eens uitzoeken.

Iedereen heeft wel ergens een plastic kaartje dat men gekregen heeft van een overheid. Kijk eens wat er staat net boven de handtekening: “handtekening van de houder”. Dat wil zeggen dat je daar geen eigenaar van bent. Dat kaartje samen met alles wat daar op staat is eigendom van de Belgische staat. Hetzelfde geldt voor een inschrijvingsbewijs van een voertuig. Er staat letterlijk op dat het document geen bewijs is van eigendom van het voertuig.

Alles wat ergens geregistreerd staat is eigendom van diegene die het register in bezit heeft. Raad eens waar dat ligt. Vergelijk het met een inventaris.

Heel veel mensen blijken de overheid te willen verdedigen. Ik vraag mij af waarom? Is die dan zo geliefd? Doet die echt zoveel goeie dingen? Ik vind van niet. Oorlogen financieren en veroorzaken, mensen opsluiten, afpersing, ontvoering, gijzeling, en noem maar op. De overheid zie ik als een georganiseerde misdaadbende. Hoe sneller ik daar van af ben, hoe liever. En daar wordt aan gewerkt.

Ik vind niet dat een levend wezen het recht heeft om een ander te dicteren. Tenzij er ergens een overeenkomst (lees: contract) bestaat. Voor iemand iemand anders tot iets kan dwingen moet er aan één van deze voorwaarden voldaan worden:
1) Je bezit diens lichaam. Dat verboden want slavernij.
2) Er is een contract aanwezig. Hetzij mondeling of schriftelijk. In het geval van een bedrijf die zich voordoet als overheid is dat zelden het geval.

Eén van mijn medemensen heeft mij de raad gegeven om het over een andere boeg te gooien. Dit is het resultaat. Brieven dat ik her en der verstuur ga ik voorlopig niet meer openbaar maken, wegens te veel negatieve reacties.

Is bovenstaande waarheid? Niet noodzakelijk. Het is mijn persoonlijke mening, visie, kijk op de dingen, conclusie van wat ik ontdekt heb. Ik wil je alleen vragen om eens heel goed te gaan nadenken. “Oh nee wacht, dat is te lastig.”

6 thoughts on “Veel mensen denken niet na!”

  1. @ipsyllon https://levendemens1.wordpress.com/2015/12/16/veel-mensen-denken-niet-na/#comment-213

    ” Al wat je hierboven schrijft heb je bijna letterlijk en zonder de allergeringste kritische beschouwing overgenomen van bewezen charlatans en fraudeurs.”

    Welke zijn dat dan ipsyllon? Ik heb dat zo gauw niet in de tekst gelezen. Vertel eens. Geef eens een goede en aanvaarde bron.

    Vind je trouwens iemand die in een caravan woont niet succesvol? De playa’s staan er elk jaar vol mee.

    Ik vind het ook weer geen vergelijk want bijvoorbeeld een Gandhi had weinig maar was wel erg succesvol. Toch? Was ook vredelievend en begon als éénling maar wist toch velen te inspireren. Het zijn idd niet de types zoals jij die veranderingen brengen maar mensen zoals ruben.

    ‘Nu ben ik echt wel tolerant en flexibel ”

    Dat lijkt meer op een leugen of ieder geval een halve waarheid. Je bent echt niet tolerant t.o.v. ruben gebleken zoals je loopt te trollen op elk artikeltje wat hij schrijft. Maar dat schijn je nog niet eens alleen hier te doen. Merkwaardige virtuele accounts zijn er toch, als je daar over nadenkt.

    Liked by 1 persoon

  2. Het systeem heeft ons afhankelijk gemaakt. Door middel van schijn luxe. Of te wel de consumptie maatschappij! Waardoor stappen terug voelbaar zijn. Maar wil je de “elite” niet meer volgen? Is dit de weg naar onafhankelijkheid. Erin blijven, is schijngeluk. Gedachten wordt via msm verspreid, gevoel komen ze niet bij! In het systeem komen steeds meer mensen in de rate race om maar geld te geven aan instanties, die er niet voor ons zijn. Top Ruben.

    Like

  3. Zo zie je maar weer dat nadenken niet bij iedereen tot hetzelfde resultaat leidt. Wat een ongelofelijke bak onzin, echt niet te filmen.

    Like

  4. Het probleem is net dat jij NIET goed nadenkt, Beste Ruben, toch niet kritisch.
    Al wat je hierboven schrijft heb je bijna letterlijk en zonder de allergeringste kritische beschouwing overgenomen van bewezen charlatans en fraudeurs.

    Alles staat en valt bij het gebruiken van goede en aanvaarde bronnen en logisch en methodisch redeneren. Het internet en YouTube filmpjes staan vol leugens en halve waarheden als je het nog niet doorhad.

    Vermoedelijk ben je het daar allemaal niet mee eens maar er zijn methodes om te bepalen hoe succesvol een gedachtegang is : de overtuigingskracht die je gedachtegang heeft op andere mensen en dan vooral op mensen die midden in de wereld staan.
    Bij uitbreiding kan je zeggen : het succes van je gedachten kan ook worden bepaald door je ‘succes in het leven’ : het bereiken van de doelen die je je stelt, bij veruit de meeste mensen vertaalt zich dat in een comfortabel leven zonder te veel stress en zorgen met de mensen die je graag ziet.

    Nu ben ik echt wel tolerant en flexibel maar ik persoonlijk vind een verbeurdverklaring van je eigendom, opname in de psychiatrie en daarna (over)leven in een kille caravan nu geen indicaties van een geweldig succesvolle gedachtegang.
    Moest een van mijn vrienden of kennissen dat overkomen zou ik (en vele anderen) dat bestempelen als een pijnlijke totale ramp.
    Het (moeten?) versturen van gepeperde mails naar mensen die je graag zien is ook geen grote indicatie van succes denk ik.

    Enfin, toch prettige kerst en veel succes met het jagen op een kalkoen. 😉

    Like

Reacties zijn gesloten.