Poging tot slavernij door gemeente Tessenderlo en stad Antwerpen

Onlangs ontving ik onderstaande brieven.

brief Tessenderlo parkeerbiljet 3-11-2015

brief parkeerbedrijf antwerpen retributie 27-10-2015

Hieronder mijn antwoord. Voor beiden is dat hetzelfde.

“Uw brief in bijlage

Goeiedag

Onlangs ontving ik van u een brief (zie bijlage) gericht aan de persoon RUBEN PETER PAUL DECLOEDT ivm een onbetaalde retributie.

De nummerplaat 1KTT577 was en is eigendom én in het beheer van het bedrijf Belgische Staat.

De naam RUBEN PETER PAUL DECLOEDT is eigendom van het bedrijf Crown Corporation gevestigd te London City. Het beheer van die persoon is in handen van het bedrijf Belgische Staat. Indien u meent iets van die persoon te kunnen vorderen dan dient u zich te richten aan het bedrijf Crown Corporation te London City of aan het bedrijf Belgische Staat.

In bijlage vindt u nog wat info over hoe het systeem werkelijk in elkaar zit, in tegenstelling tot wat u tot op heden geleerd zou hebben.

Alle toekomstige schriftelijke communicatie van u zal door mij als niet ontvangen beschouwd worden. Wenst u toch te reageren, dan kan dit op de website.

Zowel uw brief als dit schrijven werd gepubliceerd op deze website: https://exituitdematrix.wordpress.com

Mvg

ik, levende mens”

Ik kan mij niet herinneren dat ik met één van bovenstaande bedrijven een contract zou ondertekend hebben. Ook kan ik mij niet herinneren dat ik ooit zou ingestemd hebben met een bepaalde afspraak. Mocht dat wel zo zijn, dan verwacht ik daar van een (papieren) bewijs. En neen, ik ga niet naar verkiezingen.

George Carlin master

Overheden zijn wel degelijk bedrijven (die zich voordoen als overheden) die in handen zijn van het Vaticaan. Deze bestaan uitsluitend op papier. In 2D vorm dus. Een papieren entiteit kan niets doen op zichzelf en kan alleen communiceren met een andere papieren entiteit. Iemand die denkt dat een bedrijf ook in tastbare vorm (3D) bestaat, mag het bewijs leveren.

Iemand dwingen zonder dat er een contract aanwezig is, staat gelijk met slavernij. Ik laat mij door niemand dwingen, bedreigen of bang maken.

In beide brieven staat er een dreigement. Iemand bedreigen vind ik moreel onverantwoord en helemaal niet netjes. Voor zover ik weet heb ik niets beschadigd, heb ik niemands leven in gevaar gebracht en heb ik niemand op welke manier dan ook geschaad. De kosten voor die straat zijn al vele malen betaald. Dus wat is hier dan het probleem?

Op mijn brief heb ik geen datum vermeld. De reden daarvoor vind je hier terug.

Op de plaats waar normaal de handtekening staat, heb ik een rode vingerafdruk geplaatst. Rood symboliseert bloed. In bloed zit DNA. En DNA is de bouwsteen van alle leven. Het is ook het beste bewijs dat iemand leeft en niet dood is.

Op diezelfde website zal je binnenkort ook kunnen lezen waarom ik geen wettelijke naam gebruik. De naam van de website is slechts een naam zoals alle andere. Misschien dat later een andere naam wordt.

Disclaimer: Iemand die een brief zoals ik die verstuurd heb, wil gebruiken, doet dit volledig op eigen verantwoordelijkheid.

79 thoughts on “Poging tot slavernij door gemeente Tessenderlo en stad Antwerpen”

  1. Allez de traagste van de klas begint het door te hebben : wie zich misdraagt wordt gestraft.
    Het kan een jaar duren of langer maar uiteindelijk zal de heer ruben peter paul decloedt voor een rechter geroepen worden die zal vragen waarom hij weigert de regels te volgen die gelden voor iedereen. Dat is het punt waarop het pijn zal beginnen doen, omdat dan fantasieland in hard contact komt met de betonnen realiteit van onze maatschappij en rechtsstaat.
    Een toepasselijke soundtrack : ” i fought the law and the law won. ” Zo gaat het nu eenmaal altijd.

    Like

  2. @Peter 12 november 2015 om 17:30

    https://rubendecloedt.wordpress.com/2015/11/10/poging-tot-slavernij-door-gemeente-tessenderlo-en-stad-antwerpen/#comment-123

    “Natuurlijk geen 100% correcte vergelijking, maar het komt zo wel over van jouw kant.”

    Je geeft zelf al de invaliditeit van het comment aan. Het gaat dus niet op. Het is jouw fantasie.

    “Plus, in Tessenderlo (hey, ik woon daar!) moet je niet betalen om te parkeren, je moet gewoon de parkeerschijf leggen op het uur dat je bent toegekomen. Dan mag je 2 uur parkeren, daarna moet je even plaats maken voor een andere wagen.
    Oh en voor je het zegt: de markt in Tessenderlo staat meestal wel vol, dus ja, je hindert andere mensen.
    Dus, als je al even niet de moeite wil doen om je schijf te leggen, ben je van kwade wil.”

    Plaats maken voor een andere wagen? Als je er al staat? Ja weetje het gaat er denk ik toch ook wel over dat zo’n gemeente al jaren de tijd heeft gehad om een adequate oplossing voor een toenemend probleem te vinden. Dat ze daar incompetent als de gemiddelde gemeente is, niet in geslaagd zijn mag je natuurlijk niet het argeloos langskomende mens voor verantwoordelijk stellen die als gezagsgetrouwe ‘burger’ al belasting betaald heeft met de gedachten dat het dan wel geregeld zal worden. Tja je betaalt toch ergens voor? En dan wéér betalen voor hetzelfde, het gebruik van de weg, de infrastructuur? Ja kijk zo masseren ze je hè. Ik heb het in Amsterdam zelf meegemaakt hoe het groeide tot het monster wat het nu is, het parkeerbeleid. Het begint als een onschuldige, zogenaamd redelijke oplossing, maar stapje voor stapje, niet te snel in het begin natuurlijk, maar later en dan wel sneller ook, steeds meer en grotere verhogingen, wielklemmen, huilende vrouwen, geweld, drama’s.

    Jullie betalen in Belgie toch ook al steeds meer en meer voor minder minder minder. Voor alles. Bij jullie toch ook? Voor je het weet heb je Amsterdamse toestanden en je wil niet weten. Ik kan het nu al voorspellen. maar zo’n gemeente denkt niet vooruit joh. Ze zitten daar gewoon geld te verbrassen met onzindingen die leiden tot zo’n bekeuringje voor reuben. Het is het begin. Dat is je kwade wil want ze willen het probleem in stand houden en mensen met autootjes pesten. Zorg gewoon voor genoeg parkeerplekken. Ga ondergronds. Regel het nou eens gelijk goed. En ja die garage is dan ook al betaald en daar hoef je niet apart nog eens voor te betalen.

    Het is overigens ook van kwade wil zijn als je dan als zo’n Ipsillon het liefst wil gaan lijfstraffen en privebezittinkjes gaat afnemen. Deporteren zegt ie nog net niet. Dat is de kwade wil. Ruben wil gewoon rustig leven zonder lastig gevallen worden. Tja wie niet?

    Like

  3. “Mijn appartementsgebouw is al betaald, dus waarom zou ik huur betalen?” Mijn huurbaas heeft het járen geleden al gekocht, dus zijn lening is waarschijnlijk al láng afbetaald. Waarom zou ik dan blijven huur betalen?
    Natuurlijk geen 100% correcte vergelijking, maar het komt zo wel over van jouw kant.

    Plus, in Tessenderlo (hey, ik woon daar!) moet je niet betalen om te parkeren, je moet gewoon de parkeerschijf leggen op het uur dat je bent toegekomen. Dan mag je 2 uur parkeren, daarna moet je even plaats maken voor een andere wagen.
    Oh en voor je het zegt: de markt in Tessenderlo staat meestal wel vol, dus ja, je hindert andere mensen.
    Dus, als je al even niet de moeite wil doen om je schijf te leggen, ben je van kwade wil.

    Like

  4. Speciaal voor statist Ipsyllon, maar natuurlijk ter lering voor iedereen een simpele en directe uitleg waarom en hoe de staat onlogisch en crimineel mensen onderdrukt en afperst

    Like

  5. Ik denk het bewust onwetende soort. Zo’n befehl is befehl type. Gelukkig waren daar de neurenbergse principes. En wat werden ze gestraft. 🙂 Wie het laatst lacht etc etc.

    Like

  6. “Je begrijpt dus niet wat wegenbelasting is?”

    Kennelijk begrijp je het zelf niet. Gemeentes e.d. betalen zelf niets maar kunnen dat doen omdat er belasting is betaald. M.a.w. die parkeerplek is al betaald. Dus waarom nog eens er voor betalen als het al betaald is? En jouw zogenaamde oplossing is sowieso al belachelijk maar geeft wel goed aan wat een onderdrukkers en afpersers mentaliteit je hebt. Wat dat betreft ben je een slippendrager van het regime. Een perfect afgericht schoothondje die blaft op commando, die omdat hij het zelf is ook wil dat andere dat zijn. Helaas voor jou is dat dus niet zo. En blaat niet zo over begripsvermogen als je zelf al niet doorhebt dat er een slaaf van je gemaakt. Hoe dom kan je zijn? Hahaha.

    Like

  7. @Ipsillon

    https://rubendecloedt.wordpress.com/2015/11/10/poging-tot-slavernij-door-gemeente-tessenderlo-en-stad-antwerpen/comment-page-1/#comment-116

    “Dat contract heeft : de grondwet en je hoeft dat niet te tekenen natuurlijk, je aanwezigheid op het territorium als burger is een stilzwijgende overeenkomst. Ken je dat concept niet?”

    Je bedoelt dat het een eenzijdig contract is? Dat is sowieso geen contract want contracten zijn altijd vrijwillig en dienen door in ieder geval 2 partijen ondertekend worden. Geen contract is geen verplichtingen. En de grondwet is natuurlijk helemaal geen contract. Je begrijpt je eigen concept niet eens.

    “volgens welk contract is dat geregeld, Geen natuurlijk.”

    Zonder contract is er niets geregeld. Dat is precies wat al eerder gezegd is. Waarom zouden overheden zonder dat er sprake is van een contract verplichtingen kunnen opleggen? Ja dat jij dat zo vind moet je zelf weten. Maar waarom zouden andere mensen dat ook zo moeten vinden?

    “Ook heb je de verplichting om je ouders te onderhouden op hun oude leeftijd. (de onderhoudsplicht) Volgens welk contract is dat geregeld?”

    Precies. Geen. Er is dus geen verplichting. Dat je dat wel of niet doet ligt er waarschijnlijk aan of je van je ouders houdt of niet. Daar heeft geen overheid wat mee te maken. In Nederland bestaat zoiets ook niet.

    “En zo zijn er nog duizenden dingen. Een burger heeft rechten en plichten.”

    Ik heb het over mensen. Ik heb het niet over burgers. Burgers is ook een verzonnen iets. Maar voor argument sake wat zouden die plichten zijn en waar zijn ze te verifiëren? En ook hier weer, waar staat de handtekening voor akkoord onder het contract waarin dat afgesproken zou zijn? Die is er niet. En, het wordt saai(maar je lijkt dingen maar moeilijk te kunne begrijpen), zonder contract geen afspraken. Je kan niet zomaar zeggen dat omdat mensen in een gebied geboren worden dat ze gelijk lijfeigenen/slaven worden van een staat die het geclaimed heeft. Mensen zijn vrij en contractloos. En jij bent vrij hoor om te doen wat een staat(of welke afperser dan ook) van je wilt, maar ieder ander is net zo vrij om het niet doen.

    “Als je de plichten niet wil, geef dan ook de rechten op en betaal alles terug aan de staat wat ze je heeft gegeven.”

    De overheden die de mensenrechten hebben geratificeerd hebben daarmee zich zelf verplichtingen opgelegd. Mensen hebben mensenrechten. Het is geen gunst. Het is een recht. En wat staat er in de mensenrechten over plichten? Vrij weinig. Niet wat jij allemaal zegt.

    “Eens kijken : 10 000 euro per schoolgelopen jaar, 25 jaar kindergeld, alle terugbetalingen bij ziekte en hospitaalbezoek, alle uitkeringen. etc. Je mag er je belastingen aftrekken.
    Maak eens de rekening. Hoeveel moet je terugbetalen aan de staat? Meer dan 100 000 zal het zeker wel zijn he?
    Begin maar te sparen, beste jongen, om je vrijheid af te kopen.”

    Natte vingerwerk wat ik niet serieus kan nemen. Eigenlijk neem ik je al helemaal niet serieus met je verzonnen verhaaltjes en je geduik over vragen n.a.v. van wat je zelf beweert. Overigens hoef je niet vrijheid af te kopen want die vrijheid heb je al als je geboren wordt.

    Joh mensen zijn nu eenmaal geen koeien o.i.d die automatisch eigendom worden van de boer op wiens land ze geboren zijn. Denk maar een na over dat concept. Of ben je wel een stuk vee?a

    Like

  8. In die van baas natuurlijk :
    Zit Freddie! Lig Freddie! Stoute Freddie! Als je niet luistert krijg je geen eten!
    Klinkt bekend? 🙂

    Like

  9. Dat contract heeft : de grondwet en je hoeft dat niet te tekenen natuurlijk, je aanwezigheid op het territorium als burger is een stilzwijgende overeenkomst. Ken je dat concept niet?
    Verbintenissenrecht gaan over handel en arbeidsrelaties. Snap je dat. Burgerlijk recht gaat veel breder dan dat. Jij hebt bvb. recht op een erfenis van je ouders, volgens welk contract is dat geregeld, Geen natuurlijk. Ook heb je de verplichting om je ouders te onderhouden op hun oude leeftijd. (de onderhoudsplicht) Volgens welk contract is dat geregeld? En zo zijn er nog duizenden dingen. Een burger heeft rechten en plichten. Als je de plichten niet wil, geef dan ook de rechten op en betaal alles terug aan de staat wat ze je heeft gegeven.
    Eens kijken : 10 000 euro per schoolgelopen jaar, 25 jaar kindergeld, alle terugbetalingen bij ziekte en hospitaalbezoek, alle uitkeringen. etc. Je mag er je belastingen aftrekken.
    Maak eens de rekening. Hoeveel moet je terugbetalen aan de staat? Meer dan 100 000 zal het zeker wel zijn he?
    Begin maar te sparen, beste jongen, om je vrijheid af te kopen.

    Like

  10. Je begrijpt dus niet wat wegenbelasting is? Dat is blijkbaar het probleem. 🙂
    De GEMEENTES En STEDEN derven inkomsten natuurlijk, omdat de parkeergelden aan hun toekomen. Wegenbelasting is uiteraard een inkomst voor de gewest- en federale regeringen die het gewestelijk- en federaal wegennet onderhouden (en die bovendien vele miljarden schulden hebben momenteel).
    Vandaar is het niet betalen van parkeergeld een gederfde inkomst en strafbaar, naar mijn mening : na 3 aanmaningen : Inbeslagname auto en verkopen. Schuld en boete, moet je eens iets over lezen. Die belastingsontduikers toch he, minimaal begripsvermogen. 🙂

    Like

  11. Maar dat is juist het grote verschil.Snap je dat niet? Er is een contract tussen werkgever en werknemer waarin elkaars verplichtingen staan. Maar waar is dat contract tussen de overheid en de mensen? Nee die is er niet hè? Je vergelijk gaat dus niet op. Je snapt het concept niet ipsyllon. Wat je kennelijk wel begrijpt is dat als er een contract is dat er dan verplichtingen kunnen zijn. Maar zonder contract huh? Waaruit blijkt dan de verplichting? Ooooh dacht ik ook ja 🙂 Nou hoor je niks meer van ipsylonneke.

    Liked by 1 persoon

  12. “Idioten moeten maar betalen, net zoals je een hond africht, die heeft ook geen begripsvermogen, maar moet maar luisteren naar mensen die dat wel hebben.”

    Naar welke mensen moeten we luisteren dan? Kan je namen noemen? Of is het systeem wat je noemt naamloos en is er niemand verantwoordelijk voor? Leef je de regels van een mensloos systeem? Dat komt over alsof je een robot bent.

    Like

  13. Nee hoor het wel degelijk een vorm van slavernij als iets of iemand zomaar van jou extra geld probeert af te troggelen omdat ze dat zelf zo bedacht hebben, maar daar helemaal geen akkoord van, diegene die ze willen beroven, hebben. Ach je moet het zo zien als je in een gevangenis geboren bent dan weet je kennelijk ook niet veel beter. Ga eens naar buiten als je durft.

    Like

  14. “Ik ken meer politici en rechters persoonlijk dan jij ooit in je leven zal ontmoeten best Freddie. ”

    Dat is waarschijnlijk gelijk de reden dat je die criminelen hier loopt te verdedigen. Dat je dat hier komt vertellen duidt m.i. ook er op dat je jezelf nogal belangrijk. Ik zou haast willen zeggen lekker belangrijk 🙂 Joh je bent niks meer of minder dan wie dan ook. Dat is juist een beetje de ellende van de maatschappij denk ik dat er van arrogante kwallen rondlopen die anderen mensen proberen te dwingen wat zij willen. Joh als jij lekker aan het handje van je criminelen wil lopen ga je lekker je gang. Maar ga dan niet lopen te trollen op een website van iemand die anders wil leven. Wat heb je dan eigenlijk voor een leven als je dat doet? Ik denk bored to death. Get a life.

    Liked by 1 persoon

  15. Hahaha omdat de romeinen het zeiden? Is dat het waar je hele leven op is gebaseerd? Lamenielachen. Rarejongensdieromeinen toktoktok. Hahahaha Doe me een lol. Doe maar meer. Hahaha

    Liked by 1 persoon

  16. Het is juist andersom. Jij zegt iets en ik vraag waar je het op baseert waar geen antwoord op komt en i.p.v. ga je andere vragen stellen en blahblahonzin verhaaltjes verzinnen. je bent echt lachwekkend als gesprekspartner. Maar in ieder geval blijkt uit je zwijgen dat je jezelf niet eens kan onderbouwen.

    Liked by 1 persoon

  17. Waar haal je dat nou weer vandaan? Wat vul JIJ nu weer voor mij in? Ken je mij? Ik ken jou niet. Wie zegt dat ik tegen belastingen ben? Maar als het al betaald is dan is het al betaald. En jullie betalen al wegenbelasting of hoe het in Belgie ook genoemd word.

    Daarbij ga je nergens met argumenten op in en kom je i.p.v. weer met onzinverhaaltjes. Ik zou eigenlijk willen zeggen lees jezelf nog eens terug

    “Eenmaal je bewezen hebt dat je begripsvermogen hebt, is discussie mogelijk”

    Practice what you preach boy/girl.

    Like

  18. Je ontwijkt mijn vragen, je hebt nergens antwoord op of je verzint het gewoon ter plekke en je mist elk beginsel van recht en legaliteit.
    Tja, het is moeilijk discussieren met iemand over schilderijen als die persoon nog nooit een schilderij gezien heeft, idem is het moeilijk met jou discussieren over wetten en legaliteit.
    Nog eens de essentie, aangezien het de eerste keer te moeilijk was : jouw aanwezigheid op een bepaald territorium is een IMPLICIET contract om de wetten van de staat op dat territorium te eerbiedigen. Je kan in Mekka een hoop strippers inhuren en een vat whiskey aanslaan, als dat publiek zichtbaar is, zal je binnen het uur de gevolgen dragen. Jouw aanwezigheid in Mekka houdt in dat je daar geen alcohol consumeert, hoe oneens ik het ook ben met die wet, het is de wet. Dura Lex sed Lex, zoals de romeinen al zeiden. Je moet maar eens opzoeken vanwaar dat afkomstig is ( http://www.tradupolis.be/vertalingen/latijn/3-phoenix_3/phoenix_3-8/index.php )

    Like

  19. Je leest me niet en dan heeft de discussie weinig zin. Belgen betalen al wegenbelasting. Wat is de schade dan als er al betaald is?

    Like

  20. Dus eigenlijk best Jan, als ik dat zo lees, ben jij een van diegenen die wel de vruchten willen : goed onderwijs, goede en goedkope gezondheidszorg, riante uitkeringen en een behoorlijk pensioen, maar je wil in feite niet zelf bijdragen? Belastingen of parkeergeld betalen is voor sukkels, niet voor iemand als Jan; een exceptioneel schepsel die rozenblaadjes achterlaat waar hij voorbijflaneert en geparfumeerde winden laat? Ooit al in de spiegel gekeken?

    Like

  21. @ipsyllon

    https://rubendecloedt.wordpress.com/2015/11/10/poging-tot-slavernij-door-gemeente-tessenderlo-en-stad-antwerpen/comment-page-1/#comment-93

    “Als jouw baas (als je die al hebt) je een maandje niet betaalt kan hij hetzelfde zeggen natuurlijk : “niemand lijdt schade”, simpel he? Of moet je baas toch het arbeidscontract volgen zoals jij de regelmenten betreffende parkeervergoedingen moet volgen? :)”

    Ik vroeg niet naar je verwarrende niet terzake doende verhaaltje maar ik vroeg welke schade er werkelijk was door het niet betalen van de parkeerbekeuring. Kennelijk heb je daar geen antwoord op omdat de schade er gewoon niet is.

    Like

  22. Ik ken meer politici en rechters persoonlijk dan jij ooit in je leven zal ontmoeten best Freddie. Het koningshuis ken ik niet. Maar ik hoef dus niet te fantaseren, ik weet uit eerste hand hoe de zaken lopen. Een rechter die foutparkeert betaalt ook gewoon zijn boete.
    Jij bent duidelijk een buitenstaander, een verre toeschouwer, een stuurman aan wal met teveel fantasie en een hoop paranoia. Slechte combinatie, een zure cocktail. Jammer voor jou, beterschap gewenst.

    Liked by 1 persoon

  23. @ipsyllon

    En wat ben jij dan? Ben je een ‘natuurlijk persoon’? Of hoe ze dat in Belgie noemen. Als je ja zegt dan vind ik dat bijzonder want in tegenstelling tot mensen, de homo sapiens tenminste, bestaan die al zo’n 200.000 jaar, terwijl natuurlijke personen, als ze al zouden bestaan, slechts hooguit en waarschijnlijk nog niet eens, pas 100 jaar bestaan. Het, de natuurlijke persoon, is bedacht vriend. Maar niet door jou of mij. Ben je wat anderen voor of over je bedacht hebben? Wie ben je eigenlijk ipsyllon? 🙂 Wat ben je?

    Like

  24. Als jouw baas (als je die al hebt) je een maandje niet betaalt kan hij hetzelfde zeggen natuurlijk : “niemand lijdt schade”, simpel he? Of moet je baas toch het arbeidscontract volgen zoals jij de regelmenten betreffende parkeervergoedingen moet volgen? 🙂

    Like

  25. @Denise Damme

    “maar je komt je plichten niet na”

    Welke plichten zijn dat en in welk contract geeft aan dat je dat vrijwillig doet? Iets waar je handtekening voor goedkeuring onder staat?

    “Zend gewoon een mail dat je het geld niet nodig hebt”

    Iedereen heeft nog steeds geld nodig. Is er wel genoeg werk? Bovendien is het een mensenrecht. De overheid, de instantie die er is om mensen te helpen, moet mensen bijstaan die , door wat voor omstandigheden dan ook, niet zelf geld kunnen verdienen om, in ieder geval, iemand(een mens) een menswaardig bestaan te garanderen.

    “Ik begin toch te geloven ”

    Ik ook. Maar dan dat je een zeer geindoctrineerd mens bent die zelfs bang lijkt te zijn van iemand die het lef heeft voor zijn eigen vrijheid(heden) op te komen. Hoe kan je tegen vrijheid zijn?

    “binnenkort verlies je je auto”

    Ja de overheid rooft wat af hè? En daar kom jij voor op? Ruben mag niet leven zoals ruben wil, wat m.i. zijn goed recht is, en je staat aan de kant van hen, ja wie eigenlijk? welk mens?, die hem dat ontnemen. Wat jij zegt is eigenlijk ruben vergeet wie je bent en wilt zijn, maar laat je afpersen door een overheid, of welk ander bedrijf dan ook wat in staat is je leven te verstoren en je te bestelen. Zie je dat eigenlijk wel van je zelf? En dan zeg je in tegenstelling met dat alles ook nog “Je mag je eigen ideen hebben” Het slaat echt helemaal nergens op want je wil dat helemaal niet. Of wil je het misschien eigenlijk toch wel maar weet je hoe het zit dat de overheid dat eigenlijk niet wilt? En wat zegt het nog meer over jou? Dat jij bijvoorbeeld je eigen ideeen ook aan de kant schuift als een overheid dat niet op prijs stelt? En wat maakt dat van jou? Iets of iemands eigendom? Zeg het maar.

    “Moest iedereen denken zoals jij is het hier niet leefbaar”

    Hoezo dat dan? Wat is de werkelijke schade die ruben veroorzaakt? Noem eens wat. Wie of wat heeft er last van? Heb jij er last van?

    Liked by 1 persoon

  26. Waar maak je toch zo druk over? Wat is de werkelijk schade die geleden is? Nihil. Niemand heeft schade geleden door het niet betalen van een parkeerplek.

    Liked by 1 persoon

  27. @ipsyllon

    Dit is een reactie op https://rubendecloedt.wordpress.com/2015/11/10/poging-tot-slavernij-door-gemeente-tessenderlo-en-stad-antwerpen/#comment-85 maar waar geen mogelijk tot antwoorden meer was. Beetje raar eigenlijk.

    “volgens welke bepalingen in het Internationaal recht en het recht van gewapende conflicten hebben de nazi’s legaal belgie/nederland overgenomen?”

    De Duitsers vonden het zelf wel legaal. In Nederland is staatsrecht 1941 nog van kracht. Dat is door de Duitsers ingesteld. Die worden de nazi’s genoemd.

    “Als het legaal is, wat jij beweert, moet dat te verantwoorden zijn. Hoe precies?”

    Je geeft zelf nergens antwoord op en ik moet wel jouw vragen beantwoorden? Quid pro quo.
    Waarom is parkeren schadelijk voor anderen bijvoorbeeld? Heb ik je gevraagd. En waar is het dan afgesproken ipsyllon? Heb ik je ook gevraagd. Welk contract bepaalt wat vrije mensen verplicht moeten doen? Waar ze zich aan gecommitteerd hebben uit vrije wil. Kan je dat ook even uitleggen?

    Maar wat wel door je vragen duidelijk wordt is dat kennelijk een wet eerst wel als legaal geacht werd, maar dat dat later toch anders bekeken is. Toen was het niet meer legaal. Whatever het woord legaal ook maar mag voorstellen. In feite zijn al die regeltjes verzonnen. Legaal betekent dus eigenlijk ‘verzonnen’. En niemand heeft toestemming gegeven dat iets of iemand anders iets voor hem of haar bepaald. Maar daar zal je het waarschijnlijk wel niet mee eens zijn. De plantagehouders vonden dat ook niet leuk dat de slaven niet meer van hun waren.

    Liked by 1 persoon

  28. @ipsyllon

    https://rubendecloedt.wordpress.com/2015/11/10/poging-tot-slavernij-door-gemeente-tessenderlo-en-stad-antwerpen/#comment-83

    ”Dus jan; als jij een koffiemachine koopt in de winkel, dan verwacht je ook dat je er de koffie gratis bij krijgt?”

    Waar heb ik dat gezegd? Wil je me a.u.b. geen woorden in de mond leggen?
    “of betaal je er toch ook nog eens voor?”

    Tot nu toe idd nog geen gratis koffieapparaten tegengekomen. Wellicht in de toekomst?

    “Vreemd he? Je hebt de machine al betaald, je betaalt ook elektriciteit (dat hoop ik toch), dus waarom zou je ook de koffie moeten betalen?”

    Ik zie het verband met het topiconderwerp niet zo en ik weiger me in oeverloze discussies te laten trekken.

    “Dat soort redeneringen is dus hopeloos zie je?”

    Ik vind alles wat je tot nu zegt hopeloos eigenlijk.

    “Ruimte, vooral in steden, is beperkt, dus maken schepencolleges bepalingen voor parkeergelegenheid : die plaatsen worden gereserveerd voor auto’s, je mag daar niet op bouwen, buurtbewoners mogen dat niet omspitten en daar tomaten planten. Wist je dat?”

    Het is maar aan wie of wat je autoriteit toe hecht.

    “In ruil wordt aan de parkeerders een milde bijdrage gevraagd, om de kosten te compenseren.”

    Alles is al betaald. Belgen betalen al belasting. Het is dubbel op. Al gezegd trouwens maar je leest kennelijk liever alleen jezelf.

    “Als je daar niet mee akkoord bent, prima, dan parkeer je gewoon niet he, dan ga je te voet of neem je de bus of parkeer je buiten de stad.”

    Ook onzin. Met de belastingen die al betaald zijn kan alles al gefinancierd worden. Maar ja als het uitgegeven wordt aan zaken waar het niet voor is bedoeld… Of zaken die veel mensen niet eens willen. Onnodig militair materiaal bijvoorbeeld. Onzinoorlogen.

    “Je bent dus vrij, maar als je een keuze maakt, dien je de gevolgen te dragen.”

    De overheid dwingt je een keuze te maken of maakt die voor je. Dat op zich is al ongewenst. Ik woon niet in Belgie maar in Nederland, of tenminste in het landschap wat gekend is bij die naam. Daar zie je dat juist op de plekken waar de meeste mensen samen komen er gewoon te weinig parkeergelegenheid wordt gecreëerd. Overheden zijn altijd incompetent gebleken. Of tenminste duidelijk aan het falen v.w.b. hun services naar de mensen die ze dienen. Het is niet andersom hoor. Daar zijn overheden voor opgericht. Voor het belang van de mensen. Maar niet om ze te bestelen toch?

    “Wie dat niet wil is ofwel te dom om dat te begrijpen ofwel te gierig om zijn deel te dragen.”

    Iemand zoals jij met oogkleppen op kan je er met kansloze hoop het te willen begrijpen, vooral dat willen (je lijkt zelfs bang te zijn van mensen die vrij willen zijn), tevergeefs honderden boeken over laten lezen.

    Like

  29. “Zo gaat dat en dat geldt voor iedereen, ook politici en rechters overigens en zelfs voor het koningshuis. .”

    Volgens mij heb je niet eens door dat je jezelf hiermee onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt…. De lijfeigene verdedigt zijn slavenmeester, hoe aandoenlijk!

    Like

  30. OK, bij deze; jij bent een (overheids)trol, jouw mening, noch visie wordt hier niet gevraagd, niet gewaardeerd, en natuurlijk niet geloofd.

    Ga andere, brave slaven proberen bang te maken met je regeltjes en wetten, domme ordervolger.

    Een kat een kat genoemd. Maar dat is natuurlijk weer niet waar in jouw wereldje 🙂

    Like

  31. Ik zou trouwens bij dit verhaal toch een eerlijker titel plaatsen.
    Dus NIET : Poging tot slavernij door gemeente Tessenderlo en stad Antwerpen
    Maar WEL : Poging om zijn gerechtelijke boete te ontwijken en ontduiken na plegen van inbreuk op verkeersregelement door belgisch meerderjarig burger Decloedt Ruben Peter Paul.

    Noem een kat een kat en geen onzichtbare paarse eenhoorn he.

    Like

  32. Ok beste Jan, volgens welke bepalingen in het Internationaal recht en het recht van gewapende conflicten hebben de nazi’s legaal belgie/nederland overgenomen?
    Als het legaal is, wat jij beweert, moet dat te verantwoorden zijn. Hoe precies?
    En hoe verklaar je dan de schadevergoedingen die duitsland achteraf heeft moeten slikken op de Yalta en Potsdam bijeenkomsten?
    https://en.wikipedia.org/wiki/German_reparations_for_World_War_II

    Schadevergoedingen (gigantisch overigens alles bij elkaar) voor een legale daad, hoe rijm je dat?

    Like

  33. Vergeet vooral de “positieve” reactie van de politierechter niet te vermelden als het zover is, of ga je je laten veroordelen bij verstek? Als je niets meer hebt kunnen ze je ook niets afnemen natuurlijk, dat heb je dan weer wel mee, maar dikke fun lijkt me dat toch niet te zijn als de sneeuw valt en het -10 vriest buiten.
    Overigens is niemand akkoord met ALLE wetten, ik ook niet, maar je kan kiezen voor de partij die je standpunt het best vertolkt of je kan zelf een grassroots partij oprichten met een eigen programma.
    Dit is de essentie : Je aanwezigheid binnen een territorium of land is een impliciet akkoord om de wetten of regels te volgen die op dat territorium gelden : the law of the land.
    Als je naar Japan of Saudi Arabie afreist en daar gaat wonen moet je je naar de wetten van die landen plooien of de lokale strafwet ondergaan.
    Zo gaat dat en dat geldt voor iedereen, ook politici en rechters overigens en zelfs voor het koningshuis. .

    Like

  34. Dus jan; als jij een koffiemachine koopt in de winkel, dan verwacht je ook dat je er de koffie gratis bij krijgt? of betaal je er toch ook nog eens voor? Vreemd he? Je hebt de machine al betaald, je betaalt ook elektriciteit (dat hoop ik toch), dus waarom zou je ook de koffie moeten betalen?
    Dat soort redeneringen is dus hopeloos zie je?
    Ruimte, vooral in steden, is beperkt, dus maken schepencolleges bepalingen voor parkeergelegenheid : die plaatsen worden gereserveerd voor auto’s, je mag daar niet op bouwen, buurtbewoners mogen dat niet omspitten en daar tomaten planten. Wist je dat?
    In ruil wordt aan de parkeerders een milde bijdrage gevraagd, om de kosten te compenseren.
    Als je daar niet mee akkoord bent, prima, dan parkeer je gewoon niet he, dan ga je te voet of neem je de bus of parkeer je buiten de stad.
    Je bent dus vrij, maar als je een keuze maakt, dien je de gevolgen te dragen.
    Wie dat niet wil is ofwel te dom om dat te begrijpen ofwel te gierig om zijn deel te dragen.

    Like

  35. “Je mag je eigen ideeën hebben, MAAR….”

    Sorry moeke, daar ga je fout, hoe “goed” bedoeld ook. De wereld zit anders in elkaar dan je je heel je leven al verteld is, maar dat wil je (ergens begrijpelijk) niet zien. (Je bent niet de enige, zoals je hieronder ziet) Want dat wil zeggen dat je hele leven van leugens aan elkaar hing; dat is onbegrijpelijk, dus blijf je liever in je grote, comfortabele leugen leven. Dat is ieders eigen keuze, maar als Ruben dat verwoordt heb je niet het recht om hem te “maar”-en…..

    Mijn moeder probeert mij, en mijn gedachtegang te begrijpen, hoe moeilijk dat af en toe ook voor haar is. Ook zij heeft een leven vol leugens en indoctrinatie achter zich, dat maakt het moeilijk om de waarheid te zien. Wederzijds respect is de sleutel tot de oplossing, itt tot ” dwang”en met geweld afgedwongen “wetten”. Hoe geweldig zijn die zogenaamde” wetten ” als je ze met geweld moet afdwingen?

    Mvg, Fred

    Like

  36. Wat denk je dat wetten zijn? Dat zijn ideëen van een klein groepje mensen die ze opdringen aan anderen.
    En ik dring mijn ideëen niet op aan iedereen. Ik zeg gewoon hoe het werkelijk in elkaar zit in tegenstelling tot wat iedereen verteld werd. Denk je nu echt dat de echte machthebbers de waarheid zullen vertellen? Als ze dat zouden doen, dan verliezen ze hun macht. Ik ga niet zomaar doen wat een ander mij “oplegt”. Ik denk eerst heel goed zelf na en trek mijn eigen conclusies. Wat die politiekers beweren is bijna altijd in hun eigen belang. Zelden is het in het belang van de “gewone” mens. Die macht die ze zogenaamd hebben is slechts een illusie. 99% van de bevolking leeft in de illusie dat alles rond om hen heen heel normaal is. Ik moet je teleurstellen. Dat is het niet. Je werd belogen, bedrogen en compleet gehersenspoeld. De tijd zal wel uitwijzen wie gelijk krijgt. Ik krijg trouwens meer en meer positieve reacties op wat ik doe en schrijf.

    Liked by 1 persoon

  37. Goeie morgen Ruben

    Wat bezielt jou, je krijgt iedere maand geld van de staat zonder ook maar iets te doen!!!!! Je eist je rechten maar je komt je plichten niet na. Ieder mens heeft rechten maar daar tegenover heeft men ook plichten.

    Zend gewoon een mail dat je het geld niet nodig hebt , die je krijgt omdat alle andere mensen werken en geplichts getrouw ook belastingen betalen. Ik begin toch te geloven dat er iets niet klopt in je hoofd, Je bent zodanig eigenzinnig dat het je eigen ondergang word, binnenkort verlies je je auto, zoals je alles kwijt bent in Torhout

    Je mag je eigen ideen hebben, maar werk je frustraties niet uit op iedereen in de maatschappij, dring jou ideen niet op aan iedereen. Pas je aan zoals ieder normaal mens en je leven zal des te beter verlopen.

    Moest iedereen denken zoals jij is het hier niet leefbaar , dan zou je zelfs geen toelage krijgen, dan mag je gras eten dat groeit nog altijd vanzelf en is gratis.

    Groetjes Moeke

    Liked by 1 persoon

  38. “Net zoals je een hond africht”

    Dat is bij jou goed gelukt, domme ordervolger. Sommige mensen denken echter voor zichzelf. Je bent een schande voor de mensheid, door lijfeigenen zoals jij is de wereld geworden wat hij vandaag de dag is. Je bent te dom om voor jezelf te denken, daarom herhaal je alles klakkeloos dat je door indoctrinatie geleerd is. Je beseft niet eens dat je het wel eens fout zou “kunnen” hebben, omdat je meester je anders verteld. Zielig hoopje slaaf….

    Like

  39. Maar waar is het dan afgesproken ipsyllon? Kan ik jou ook zo van alles bevelen dan? Of alleen als ik bewapend ben en je bang voor me bent? In belgie betalen personen toch al wegenbelasting? Parkeerbealsting is dus dubbel. Kan je ook even aangeven waarom parkeren anderen zou schaden? Mijn hond discussiert nog beter dan jij.

    Liked by 1 persoon

  40. Fout parkeren schaadt anderen. Dat sommigen zelfs dat elementaire begripsvermogen niet hebben is hun probleem. Vandaar : zero tolerance. Idioten moeten maar betalen, net zoals je een hond africht, die heeft ook geen begripsvermogen, maar moet maar luisteren naar mensen die dat wel hebben. Ik ga ook niet met mijn hond in discussie, Idem voor mensen die pseudolegale kwak produceren maar gewoon te tam zijn om hun deel bij te dragen aan de maatschappij.
    Eenmaal je bewezen hebt dat je begripsvermogen hebt, is discussie mogelijk.
    Ik geef Ruben dan ook geen enkele kans voor de politierechter, ik kan nu al voorspellen wat daar gaat gebeuren. Je kan al beginnen kronkelen en spartelen, maar het resultaat is onafwendbaar. 🙂
    Uiteindelijk wordt je gedwongen om je deel te dragen. Willen of niet. Hoe minder je meewerkt, hoe moeilijker het zal gemaakt worden. Loontje boontje etc,

    Like

  41. 15 euro voor een hele dag parkeren is toch een mooi bedrag? Moet je een dag naar Amsterdam gaan, dan ben je legaal al 3 x zoveel kwijt.

    Like

  42. Overigens is legaal ook maar een woord. De nazi’s hebben toen legaal je land overgenomen en legaal allerlei onderdrukkende wetgeving ingevoerd. Legaal is een bullshitwoord. Uit legaal valt geen rechtvaardiging te halen. Elke dictator kan legaal van alles en nog wat invoeren.

    Liked by 2 people

  43. “zoals het hoort” Hahaha dat is een goeie ipsyllon. Want hoe hoort en hoe is dat afgesproken? Is dat wel afgesproken? Of wordt het eigenlijk alleen maar afgedwongen met geweld? Mensen die geboren worden hebben helemaal niets afgesproken. Hebben geen verplichtingen en zijn vrij en mogen doen wat ze willen zolang dat anderen niet schaad. Hoeven dus ook helemaal niet een bewijs te hebben om auto te mogen rijden.

    Dat bewijs is ook helemaal niet een bewijs van autorijden maar een rare gekunstelde manier die een bedrijf wat zich voordoet als een overheid probeert te forceren, maar waar geen contract of wederzijdse instemming aan ten grondslag ligt. En mensen zijn nu eenmaal geen eigendom van een bedrijf. Of wel ipsyllon? Ben jij eigendom van een bedrijf? Een slaaf? Ben je een slaaf ipsyllon?

    Overigens is het een kenmerk van het stockholmsyndroom dat gijzelaars van de gijzelnemer andere gijzelaars ook willen onderdrukken om maar in een goed blaadje te komen van hun eigen onderdrukker. Dit doen ze uit angst en lijfsbehoud. Met andere woorden… je bent ziek ipsyllon.

    Liked by 1 persoon

  44. Zoals te verwachten : het gebruik van pseudo-legaal gezever om zijn plichten te ontwijken.
    Als je niet wil of kan parkeren zoals het hoort, dien je niet met de auto te rijden he, dat je daarmee mag rijden is voorwaardelijk, je hebt wel degelijk een handtekening gezet op je rijbewijs (als je dat ooit behaald hebt.
    Bon, ik ben ervoor om mensen zoals u aan te pakken via een onverbiddelijke procedure : 3 aanmaningen 1 maal gewoon, 2 maal aangetekend,indien geen gevolg na 3 maanden : automatische inbeslagname auto. en publieke verkoop ervan Meeropbrengsten voor de belgische staat, 3 gemiste kansen is Strike en Out.
    Discussieren brengt niet op wegens gebrek aan rationeel vermogen, gewoon Zero Tollerance.

    Like

Reacties zijn gesloten.