Deze maatschappij is terminaal ziek

Is het je nog niet opgevallen dat er iets grondig verkeerd is met deze maatschappij? Continue oorlogen, misdaad, angst, dwangmatigheden, individuen die het recht denken te hebben om over anderen te heersen, overmatige reguleringen en zo kan ik nog even doorgaan.

definitie normaalAlles wat je rond je ziet gebeuren, met een concentratie in het Midden-Oosten en andere broeihaarden, zijn de laatste stuiptrekkingen van een terminaal zieke maatschappij. Voor wie interesse heeft, hier staat de definitie van “maatschappij” volgens Wikipedia.

Deze maatschappij is niets anders dan een slavernijsysteem. Een kleine groep individuen die de rest verteld wat ze moeten doen en niet mogen doen.

Definitie van slavernij en slaaf volgens Black’s Law 5th edition pagina 1245:

Slave. A person who is wholly subject to the will of another; one who has no freedom of action, but whose person and services are wholly under the control of another. One who is under the power of a master, and who belongs to him; so that the master may sell and dispose of his person, of his industry, and of his labor, without his being able to do anything, have anything, or acquire anything, but what must belong to his
master.
Slavery. The condition of a slave; that civil relation in which one man has absolute power over the life, fortune, and liberty of another.”

Bovenstaande document is integraal hier te vinden. morality - obedience

In het statuut van Rome lezen we dit:

“Article 7
Crimes against humanity
1. For the purpose of this Statute, ‘crime against humanity’ means any of the
following acts when committed as part of a widespread or systematic attack
directed against any civilian population, with knowledge of the attack:
(c) Enslavement;

For the purpose of paragraph 1:
(c) ‘Enslavement’ means the exercise of any or all of the powers attaching to
the right of ownership over a person and includes the exercise of such
power in the course of trafficking in persons, in particular women and
children;”

Dit staat ook te lezen in het regelboek van het bedrijf Belgische Staat.

“… recht van eigendom over een persoon” Aan die voorwaarde moet voldaan worden voor je iemand kan dwingen iets te doen, iets niet te doen of iets te dulden. Hetzelfde kan je zeggen over een mens.

Gezien dat alle geboorte aktes eigendom zijn van de staat, kunnen ze dan ook iemand die zich identificeert als persoon, dwingen. Dat kunnen ze ook, gezien dat een persoon niets anders is dan een papier, zoals hier uitgelegd.

Ook al die instituten bestaan alleen maar op papier, met inbegrip van het internationaal strafhof. Tekst is per definitie twee dimensionaal. Het papier of het scherm is hier de informatiedrager. Dat is tastbaar. Probeer maar eens deze tekst vast te pakken. Ik wens je veel succes.

Omdat tekst enkel bestaat in de 2D wereld, kan geen enkel (overheids-)instituut een mens, die per definitie drie dimensionaal bestaat, berechten of bestraffen. Laat staan er mee communiceren.

Slaven die niet beseffen dat ze slaaf zijn.

Alles waar papieren van bestaan (denk aan auto, huis, natuurlijke personen, rechtspersonen, …) staat ergens in een register geregistreerd.
Stel je hebt een speelgoedwinkel, om maar iets te noemen. Dan zal je waarschijnlijk wel een inventaris hebben, waar op staat wat je allemaal in voorraad hebt. Alles wat op die inventaris staat is van jou, ongeacht de fysieke locatie. Althans volgens de normen van de huidige maatschappij.
Dat register is niets anders dan een inventaris. Gewoon een andere naam voor identiek hetzelfde. In het rijksregister staan natuurlijke personen. Die personen zijn eigendom van diegene de het register bezit. En raad eens wie het register bezit?

Onlangs hadden mijn vader en ik een discussie over mijn auto. Er hangt daar een zelfontworpen nummerplaat aan omdat ik niet wil dat die ergens geregistreerd staat. Ik heb die gekocht met mijn centen. Dan heb ik totaal geen zin om die af te geven aan een papieren entiteit (Belgische Staat bijv). Verder heb ik ook een ID kaart zelf gemaakt. Hetzelfde geldt voor rijbewijs en bewijs van bezit van auto en caravan/woonwagen.
Enkele dagen na dat gesprek kreeg ik op mijn tijdelijke verblijfplaats het bezoek van een ordervolger (politie agent in dit geval). Hij liet mij weten dat mijn vader ongerust was. Hij dacht dat ik deze maatschappij wou verlaten. Dat is dan mijn vader van wie ik dacht dat ik er een goeie band mee had. Blijkbaar denkt hij niet goed na over evt gevolgen. En dan beweert hij dat hij mij graag ziet. Echte liefde is onvoorwaardelijk. Mocht hij dit lezen: ik leid mijn leven zoals ik dat wil zonder bemoeienis van een ander. Voor zover ik weet, val ik niemand lastig, schaad ik niemand, breng ik niemands leven in gevaar (ook niet het mijne) en steel ik ook niets. Dus wat is dan het probleem?

Om alle bovenstaande redenen ga ik deze zieke maatschappij stap voor stap verlaten, met de bedoeling om een nieuwe te beginnen die heel wat beter zal zijn dat de huidige. Als iemand zich geroepen voelt om zich bij mij aan te sluiten, dan hoor of lees ik dat graag.

Omdat nog te veel individuen geloof hechten aan waardeloos papier, ook wel geld genoemd, zie ik mij genoodzaakt om nog wat commerciële activiteiten te ontplooien. Daarvoor ben ik op zoek naar een stuk bouwgrond in het zuiden van Limburg. Ergens op het Haspengouws plateau dus. Bij voorkeur in een “gemeente” waar nog geen enkele juwelier of horlogemaker zich bevindt. Horloges herstellen is nu eenmaal mijn passie die ik niet snel wil opgeven.

Verder doe ik alleen nog wat moreel verantwoord is, ongeacht wat iemand anders zou zeggen of denken.

Voor alle duidelijkheid: ik ga blijven leven tot moeder natuur vindt dat ik mijn taak volbracht heb.

30 thoughts on “Deze maatschappij is terminaal ziek”

  1. Ik zie vrijheid in autonome zelfbeschikking. Dat als ik, zonder dat ik wie dan ook werkelijk, en dat moet dan aantoonbaar zijn en niet alleen maar lange teentjes zijn, schaad, ik moet kunnen doen en zeggen wat ik wil. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze vrij zijn omdat hun dictatuur minder erg lijkt dan andere dicaturen. Ja die zijn er ook. Er zijn ook mensen hun bezetter verdedigen.

    Like

  2. @Ipsyllon

    “Sorry, dat zijn geen ernstige mensen, dat zijn extremistische gelovigen die geen enkel contact hebben met de realiteit. ”

    Het is maar wat je je realiteit noemt. Kennelijk heb je geaccepteerd dat een overheid voor jou je leven inricht. Dat is jouw realiteit. De mensen van ikclaimmijnnaam hebben ingezien dat ze dat zelf beter kunnen. En ook hier weer wat is je interesse? Waarom ben je er zo mee bezig als je het niet serieus neemt. @vreemde hobbies.

    Daarbij is het juist het geloof in een natuurlijke persoon wat niet smet de realiteit te maken heeft. Die is namelijk verzonnen. Als in bedacht. iets of iemand heeft voor jou iets bedacht en jij ziet dat als realiteit, terwijl als mensen zeggen hoho dat ben ik niet, want verzonnen, maar ik ben wel een mens, wat zichzelf eigenlijk al meteen bewijst dan vind je dat juist weer vreemd. Kennelijk vaar je blind op wat je je hele leven al geindoctrineerd is geworden. Ja logisch dat je zo fel er tegen gekant bent. Het tast jouw hele geloofsysteem aan. En gelovigen waarvan hun geloofsysteem wordt aangeraakt kunnen furieus reageren. Je suis etc… Eigenlijk is het niks anders.

    Like

  3. @Ipsyllon

    Vanwege geen ruimte meer daar een vervolg op https://rubendecloedt.wordpress.com/2015/10/20/deze-maatschappij-is-terminaal-ziek/comment-page-1/#comment-59

    “Ja, ik kan zeer behoorlijk bepalen wat realistisch is en wat niet.”

    Zoiets is altijd in the eye of the beholder. Dat bepalen anderen over jou of dat zo is. Als je het zelf doet dan is het m.i. hetzelfde als de patatbakker die zijn eigen frietekes keurt. Ja die zijn dan altijd de beste.

    “Ik wordt net daarvoor (bovengemiddeld) betaald : om te bepalen welk project realistisch is en wat niet en om het uit te voeren.”

    En wat voor projecten moet je dan beoordelen en waar is het te verifiëren? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik wil alles van je weten.

    “Moest ik niet kunnen bepalen wat realistisch is en wat niet zou ik geen succes hebben in mijn job en mijn activiteiten en zouden mensen mij afstraffen door niet te betalen.”

    Hoe kan ik weten dat je echt het succes hebt wat je claimed te hebben?

    “Kan jij hetzelfde zeggen?”

    Het is nog niet eens duidelijk dat je het zelf wel kan zeggen. En als ik je zo belees dan heb ik grote twijfels. Als zo’n grote geest kom je in ieder geval niet over. Eerder wat dommig en daarom waarschijnlijk volgzaam.

    “Veel mensen hier verkopen veel warme lucht : grote woorden. zware theorien, een saus van bergkristallen, bachbloesems en orgontherapie erover en wat kappen op de slaafjes en de puppetmasters.”

    Kan je een voorbeeld geven? Ik heb het nog niet gelezen. Verzin je dit nou?

    “Tjah, dat is even hol als het hoofd van mensen die zich daar mee bezighouden.”

    Om dat te zeggen moet je een studie gedaan hebben naar wie dat zegt. Maar waarom zou je je daar mee bezig houden? Vreemde hobbies… het is sowieso al raar om je zo druk te maken over mensen die je niet serieus neemt. Wat zou jij het kunnen boeien wat ruben doet? Tenzij je je op een of andere manier er door bedreigt voelt, of dat je vanwege een bepaalde agenda hier aanwezig bent. Je bent wat je verdedigt.

    “Het is in essentie het afschuiven van realiteit en verantwoordelijkheid.”

    Dat zeg jij. Het kan ook zo zijn dat jij dat doet en juist zelf niet de verantwoordelijkheid neemt voor je eigen leven maar naar de onzichtbare oogjes kijkt van de overheid of die voor jou bepaalt wat goed zou zijn voor jou. En dus niet jij zelf. Je bent zelf dus niet verantwoordelijk. En wat is de realiteit volgens jou? Dat iets of iemand jou mag en kan vertellen wat je wel of niet mag of kan doen? Dat is ook helemaal niet zelf verantwoordelijk zijn.

    “Leuk voor even maar je kan zo’n spelletje toch niet blijven spelen he?”

    Jij kan dat kennelijk niet maar waarom zou iemand anders dat niet kunnen? Misschien zijn er wel mensen die dingen beter kunnen dan jij. Dat jij gewoon iets mist in dat kader. Of dat het buiten je oogkleppen valt o.i.d.

    “Ga dan iets nuttig doen tenminste, al was het maar als vrijwilliger in een kringloopcenter of volg een traject voor een knelpuntberoep.”

    Ongetwijfeld nuttig, maar wat ruben hier doet is ook erg nuttig. Mensen zoals jij, die nogal vastgeroest stil staan enige out of the box levenslessen aanbieden is ook nuttig. Kan zijn dat je dat nu nog niet inziet, maar gewoon met open mind er naar kijken kan ook voor jou misschien nog hoopvol zijn. Niet opgeven hoor 😉

    “Natuurlijk allemaal moeilijker en niet zo tof als grote theorien verkondigen he.”

    Ach je hebt het zelf steeds over logica, maar als dan de logica(waar je dan weer geen argumenten op hebt) van zo’n denkbeeldige alien er bij gehaald wordt dan ga je helemaal uit je dak. En hoeveel zelfverzonnen theorietjes hou je er zelf niet op na?

    “En nee, niet ik allleen snap hoe de maatschappij werkt, 99% van de mensen snappen dat, die zitten dan ook niet te zeveren over 2-dimensionale teksten en het effect op een 3dimensionale wereld.”

    Hoe kan jij nou weten wat 99 procent van de mensen wel of niet weet? Je zit constant maar wat te verzinnen maar een echte onderbouwing is er nooit bij. Zo kan elke kleuter wat zeggen.

    “Als je niet ziet hoe waanzinnig dat is, is een opname in de psychiatrie (Guislain is goed, ken je dat?) dringend aangewezen. Verplicht of vrijwillig, maar snel.”

    Zou zomaar voor jezelf op kunnen gaan. Het schuim staat zowat op je lippen. Wanneer ga je boeken? 🙂

    Like

  4. @Ipsyllon

    “En het is nog strafbaar ook”

    Onzin weer. Je begrijpt dit concept ook al niet. Heel veel artiesten nemen in het openbaar een andere naam aan. Deze wet is er niet om tegen te gaan dat je een andere naam aanneemt maar om misbruik van iemand anders zijn/haar naam tegen te gaan/voorkomen. Maar waarom zou je jezelf niet een andere naam willen of kunnen cq mogen geven? Van wie ben je in de eerste plaats? Van jezelf toch? En van wie zijn de namen? Mag ik mezelf niet een naam geven omdat iemand anders ook al luistert naar dezelfde naam? Hoeveel jan jansen’s zullen er rondlopen in bijvoorbeeld Nederland? Hoeveel Marie Peeters in Belgie? En dat is dan niet erg?

    Like

  5. Ja, ik kan zeer behoorlijk bepalen wat realistisch is en wat niet.
    Ik wordt net daarvoor (bovengemiddeld) betaald : om te bepalen welk project realistisch is en wat niet en om het uit te voeren.
    Moest ik niet kunnen bepalen wat realistisch is en wat niet zou ik geen succes hebben in mijn job en mijn activiteiten en zouden mensen mij afstraffen door niet te betalen.
    Kan jij hetzelfde zeggen?
    Veel mensen hier verkopen veel warme lucht : grote woorden. zware theorien, een saus van bergkristallen, bachbloesems en orgontherapie erover en wat kappen op de slaafjes en de puppetmasters.
    Tjah, dat is even hol als het hoofd van mensen die zich daar mee bezighouden. Het is in essentie het afschuiven van realiteit en verantwoordelijkheid. Leuk voor even maar je kan zo’n spelletje toch niet blijven spelen he? Ga dan iets nuttig doen tenminste, al was het maar als vrijwilliger in een kringloopcenter of volg een traject voor een knelpuntberoep.
    Natuurlijk allemaal moeilijker en niet zo tof als grote theorien verkondigen he.
    En nee, niet ik allleen snap hoe de maatschappij werkt, 99% van de mensen snappen dat, die zitten dan ook niet te zeveren over 2-dimensionale teksten en het effect op een 3dimensionale wereld.
    Als je niet ziet hoe waanzinnig dat is, is een opname in de psychiatrie (Guislain is goed, ken je dat?) dringend aangewezen. Verplicht of vrijwillig, maar snel.

    Like

  6. Dus jij denkt te kunnen bepalen wat wel en niet realistisch is? Jij snapt alleen hoe de maatschappij werkelijk in elkaar zit? Dan zijn we uitgepraat hè, jij bent alwetend.

    Namasté

    Like

  7. Je id-kaart is dus uiteraard zonder enige zin, nut of waarde want ze mist het hele punt van wat een ID kaart is totaal. Je kan dus evengoed bijten in een blad van een boom en dat jouw id-kaart noemen. Even zinvol en goedkoper bovendien.
    Daarnaast is mijn geboortenaam mijn naam, eigendom daarvan is irrelevant, een naam is een label, een identificator, niets meer, dat staat volkomen en totaal los van het concept eigendom.

    Je hebt je hoofd laten zot maken door idioten die woorden legalees naast elkaar zetten en die je doen geloven dat daar betekenis in zit. Zo gaat dat niet. Je kan ook geen hoop schroefjes, tandwieltjes en veertjes in een mixer steken en na mixen zeggen : kijk :dit is een horloge.
    Dat is nochtans exact wat jij doet : je mixt concepten en noemt het resultaat maatschappijkritiek.
    Het is alleen maar grappig, echt jammer als je zo naief bent dat je het zelf echt gelooft.
    Iedereen ziet dat je geen horloge hebt maar een hoopje kapotte onderdeeltjes die niet werken.

    Like

  8. Mmh, maatschappij-kritiek is zeer nuttig en ik doe daar graag aan mee, maar dan wel op een realistische basis, maar Ruben’s pseudo-legale mumbo jumbo en zijn naieve en zeer foutieve kijk op de maatschappij is geen maatschappijkritiek, het is gewoon een catastrofe in slow motion. Voor hemzelf en zijn familie. Wie maatschappijkritiek wil hebben moet op zijn minst begrijpen hoe de maatschappij in elkaar zit, Ruben snapt er de ballen van. Hij gelooft blind domme goeroe’s zoals die kiekens van ikclaimmijnnaam of die fundamentalisten van de Belfort group. Sorry, dat zijn geen ernstige mensen, dat zijn extremistische gelovigen die geen enkel contact hebben met de realiteit.

    De eerste stap moet zijn : Logisch redeneren en ik onderstreep enkel maar een paar overduidelijke logische blunders van vriend Ruben. Moest hij dat ooit leren en hij doet een paar jaar kennis op om gezever te kunnen scheiden van feitelijkheden, dan zie ik hem nog een zinnige post schrijven.

    Like

  9. Wetten zijn voor burgers/slaven, net zoals burgerrechten- en plichten. Mensen hebben mensenrechten. Je maakt zelf de keuze aan welk systeem je mee doet.

    Like

  10. Adam, dat is de reden waarom ik mijn kinderen ga laten zien dat het anders kan; dat het anders moet. Ik wil niet dat zij na hun 40e ook ineens beseffen dat ze gefopt zijn, slaven zijn in een onmenselijk systeem.

    Als ik het niet doe, wie dan wel?

    Like

  11. Ipsyllon; het enige dat je hier doet, is alles wat je door de “maatschappij” geleerd is (indoctrinatie) herhalen alsof het waarheid is. Blijf lekker in die “maatschappij” hangen, betaal je scheel aan belastingen, maar probeer andere mensen niet weg te zetten als “profiteurs” oid. Je snapt klaarblijkelijk heel het systeem waar je in vast zit zelf niet. Dat geeft niets, je hebt heel je leven niets anders geleerd, maar hou in je achterhoofd dat je het wel eens totaal fout zou kunnen hebben.

    Waar jij problemen ziet, zien wij mogelijkheden. Waar jij rekeningen ziet, zien wij menselijkheid.
    Je hoeft ons niet te overtuigen dat we mee moeten blijven doen in jullie verziekte, corrupte, misdadige systeem. Als je het systeem, en het doel ervan doorziet, kun je alleen nog maar weigeren eraan mee te doen, als je een geweten hebt tenminste….

    Ruben, steek niet teveel energie in het overtuigen van slapenden. Het is makkelijker om mensen voor de gek te houden, dan ze ervan te overtuigen dat ze al heel hun leven voor de gek zijn gehouden, zoals wel blijkt uit de standaard reacties van Ipsyllon…

    Like

  12. Ik ga niet naar de bibliotheek. Als ik iets nodig heb dan koop ik het, ofwel kijk ik in een weggeefwinkel, een weggeefgroep op facebook of freecycle. Er zijn genoeg plaatsen en websites waar je gratis dingen kunt vinden.

    Liked by 1 persoon

  13. Op mijn ID kaart staat geen naam, enkel “ik, levende mens”. Dus dat probleem heb ik niet.
    Trouwens die naam die je denkt te hebben is niet van jouw. Die naam werd door jouw ouders zonder dat ze er bij stil stonden bij de aangifte (= geven aan) afgegeven aan de staat. Alle tekst, met inbegrip van alle namen, die op de geboorte akte staat, is het eigendom van de staat.
    Dus als jij je identificeert met die ID kaart van de staat, ben je al in fout.

    Like

  14. Een eigen ID-kaart is even geldig als een papier waarop je zelf 100 Euro schrijft : heel leuk voor jezelf maar verder kan je e niets mee doen natuurlijk. En het is nog strafbaar ook :

    Art. 231
    Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig [euro] tot driehonderd [euro], of met een van die straffen alleen.

    Like

  15. Ruben, ik kan dat perfect begrijpen dat je streeft de maatschappij te verlaten, bravo moest je dat werkelijk proberen. Het is al vaak geprobeerd, maar meestal zonder veel succes, de meeste mensen die het vandaag de dag proberen leven in kraakpanden en staan op straat en maken muziek of iets dat erop lijkt. Ik woon in centrum gent en wordt dagelijks door minstens 4 a 5 van hen gevraagd om een gulle bijdrage aan hun macdonalds maaltijd van die dag, deeleconomie in actie, elke dag weer. En uiteraard zullen dokters je helpen indien nodig en zullen mensen ook jouw macdonalds maaltijd betalen indien nodig. Maar ik reageer op jouw opmerking die erop lijkt te wijzen dat je daar RECHT op hebt, dat is niet zo, het is een gunst en als je uit de maatschappij stapt is het niet logisch dat je die gunst ontvangt.
    Als je toch over economie begint : welke meerwaarde kan jij bieden voor de mensen rondom je?
    Wat betreft die bibliotheek : Iemand heeft ooit al die boeken gekocht, nietwaar? En het gebouw betaald en het personeel. Wie was dat? Je belasting-betalende medemens inderdaad, die slaaf van de maatschappij, die een plicht vervuld waar jij zo hard van weg wil.
    Hoeveel draag jij maandelijks bij tot het voortbestaan van bibliotheken?

    Like

  16. Heb je mijn artikel wel goed gelezen? Het is mijn bedoeling om deze maatschappij STAP VOOR STAP te verlaten. Het is ONMOGELIJK om die in één keer te verlaten. Als jij zou vinden dat dit wel mogelijk is, dan raad ik je aan om te tonen hoe het in één keer kan.
    Er zijn nog altijd veel dokters te vinden die de gezondheid van hun medemens belangrijker vinden dan het geld op hun bankrekening. Ze hebben trouwens geleerd om mensen te genezen.
    Heb je ooit al gehoord over mensen die spontaan hulp aanbieden? Aan je reactie te lezen vermoedelijk niet.
    Ik wil wel degelijk iets terugdoen als mensen mij helpen. Maar moet dat altijd in de vorm van geld zijn? Ik vind van niet.
    Je hebt waarschijnlijk nog nooit gehoord van deel economie. Dat werkt prima. Een bibliotheek is daar een prachtig voorbeeld van. Maar waarom beperken tot boeken?

    Liked by 1 persoon

  17. Adam, niets houdt jou tegen om het goede voorbeeld te geven natuurlijk.
    Misschien moet je eens nadenken wat vrijheid eigenlijk is?

    Like

  18. Doe dan maar reactie op de natuur als je een gebroken been hebt of ernstige ontsteking.
    Veel geluk ermee. En beroep doen op de Eed van Hypocrates is -alweer- parasitisme : je bedelt om hulp maar wil daarvoor niets terugdoen natuurlijk.
    Je bent dus totaal hypocriet en amoreel bezig, zie je het zelf niet?
    Je verguist de maatschappij en je probeert te ontsnappen aan elke verplichting en regel die we hebben om het samenleven te doen werken.
    Maar anderzijds moet die maatschappij jou wel helpen, want dat verwacht je, omdat je gezondheid voor gaat.
    Sorry, Ofwel ben je BINNEN de maatschappij en dan werk je mee, ofwel ben je BUITEN de maatschappij en kan je doen wat je wil, maar bedel dan vooral niet om hulp als het lastig wordt.

    Als je van twee walletjes wil eten en WEL rechten wil maar geen plichten dan ben je een amorele parasiet.
    Een amorele parasiet met een blog waarop hij beschrijft dat hij moreel wil zijn. Dus ook een leugenaar.

    Like

  19. Dan kan je beroep doen op de natuur. In alle andere gevallen kan je de dokter wijzen op zijn eed. Elke dokter heeft de eed van hypocrates afgelegd waarin die zweert om iedereen in nood te helpen als dat in diens medische en technische mogelijkheden ligt. Geld kan hier geen rol spelen. Gezondheid van de mens gaat voor.

    Like

  20. Ja ik denk dat nog,moet me er nog meer in verdiepen.mij lijkt het ieder geval een heerlijke vrijheid,maar ik denk meer bv je zorgverzekering enzo,want als je ziek word wat dan?

    Like

  21. @Jolanda; waarom zou je niet zonder geld kunnen? Omdat je dat zo gewend bent? Hoe ging dat voordat er “geld” was?

    Ik zeg; ruilen, weggeven, delen. Vanaf januari ga ik met mijn gezin zonder inkomsten Europa door zwerven. O.a. om te tonen dat het wèl kan. 😉

    Like

  22. Vrijwillige slavernij ja, het ergste is dat we onze kinderen vanaf hun 5e hun vrijheid ontnemen en klaarstomen voor de rol die de elite wil dat ze de rest van hun leven gaan spelen. Helaas kom je te laat erachter, ook ik heb mijn kinderen tot slaaf gemaakt. Ik hoop dat zij daarin anders zullen zijn en de domme lijn die ik heb gevolgd zullen breken, we moeten niet streven naar economische groei, nee: naar economische krimp. Daar wordt alles eenvoudiger van en krijgt de bevolking haar vrijheid weer van terug.

    Liked by 1 persoon

  23. Mijn zegen heb je en mijn waardering. 🙂 Een vraagje: Hoe maak je een eigen ID- kaart? Wat moet erop staan om ‘m geldig verklaards te krijgen? Groet!

    Like

  24. Wat heb je dat weer mooi geschreven,kon het maar he gewoon leven zonder dwang en luisteren naar wat een ander zegt,ik zou ervoor tekenen,maar ja toch zonder geld kan je toch niks doen?

    Like

  25. Weer duidelijk en goed geschreven Ruben! Ik hoef je niet meer uit te leggen dat wij er precies zo over denken, alleen jij bent baas over jezelf. Alleen jij kunt iets van je leven maken, alleen jij beslist wat dat inhoudt. Niet je ouders, niet de “politiek”, en al zeker geen ordervolger die je niet eens persoonlijk kent.

    Jouw intenties zijn puur en goed Ruben, ook al zul je veel tegenstand krijgen van mensen die je kent, en nog meer van mensen die je helemaal niet kent…. Blijf bij jezelf, volg jouw waarheid, en laat je niet gek maken. De wereld waar jij en ik zo naar verlangen zijn wij zelf aan het creëren, wij zijn de verandering.

    Ga zo door, blijf schrijven, blijf voor jezelf denken. Wij hebben respect voor jouw manier van leven, dat respect zou ieder mens moeten hebben voor een ander.

    Spelen we binnenkort nog een partijtje schaak? 🙂

    Take care, Fred

    PS voor de gelovige uit de eerste reactie; ik BEN Jesus….je suis..ik ben…

    Like

  26. hahahaha… je meent het waarschijnlijk zelfs.. Jezus’s redding… Facepalm .. Ik ga een kop koffie zetten om me er met heel veel goesting in te gaan verslikken .. wacht even .. ik kom gelijk terug… Done. hèhè, dat lucht op. Er is, ere wie ere toekomt, inderdaad niks meer dan het gehele heelal, dat heb je goed gevonden. Er zijn in het door ons gebezigde ‘gehele’ alfabet niet meer dan 26 letters en er zijn aan mijn schouders niet meer dan .. hou je vast .. twee armen. Treed jij binnenkort ergens op? Ik boek me zeker een kaartje. Aan de steller van de tekst waar dit commentaar op geleverd is, veel succes, ik begrijp wat je zegt over de terminale maatschappij waar we in leven. Laat ieder die er zelf over kan redeneren zonder tussenkomst van spoken allerhande veel vooruitgang boeken in het vinden van uitkomsten. Tot dan, lachen geblazen met de talloze legers van de heer.

    Liked by 1 persoon

  27. De maatschappij is niet terminaal ziek maar hebben Jezus redding nodig. Als je jou taak volbracht wilt hebben is het Jezus uit te nodig in je leven, zodat je leven en rust gaat ontvangen. God is de schepper van het gehele heelal. Er is niks anders hoor.

    Like

Reacties zijn gesloten.