Geplande verhuis naar Ronse (met hulp oproep)

Sinds mei ben ik al op zoek naar een eigen stek. Eerst dacht ik aan Zwalm, Munkzwalm om precies te zijn. Ik vond ook een appartement waarvoor ik mij kandidaat stelde. Sindsdien hoorde ik er niets meer van. Daarna passeerden ook Oudenaarde, Kluisbergen, Zingem en ook Gavere de revue.

Tot ik van iemand de tip kreeg dat Ronse heel goedkoop was. Toen begon de zoektocht echt. Het eerste pand dat ik zag en bezocht was deze. Hieronder een foto. Het betreft een handelspand met woongelegenheid.

2015-07-04 15.18.54

Mijn bedoeling is om daar een publiek toegankelijk horloge atelier in onder te brengen. Verder wil ik ook nog gaan experimenteren met vrije energie en andere toepassingen. Deze zou ik graag willen maken.

foto: voormalig atelier in Torhout
foto: voormalig atelier in Torhout

Mijn eerste voorstel van huurkoop dateert van 9 juli. Kort nadien vernam ik van het immo kantoor dat de eigenaars zich konden vinden in het concept. Een eind nadien kreeg ik te horen dat ze een voorstel wilden zien die opgemaakt werd door een notaris. Na het bezoek aan een notaris bleek dat mijn voorstel van huurkoop toch niet voldoende zekerheden bood.

Ondertussen kreeg ik hier ook te horen dat ik vóór 1 oktober moet verhuisd zijn. Ze hebben er wel bij vermeld dat 1 extra week nog bespreekbaar is. Als ik langer zou blijven dan verwacht de psychiater hier dat ik ook hun vergif zou gaan slikken. Bah!

Twee weken geleden stuurde ik dan een gelijkaardig voorstel met dien verstande dat het om handelshuur zou gaan ipv huurkoop. Uiteindelijk kwam mijn voorstel op hetzelfde neer. Deze morgen werd ik opgebeld met de mededeling dat de eigenares absoluut een huurwaarborg wou op een geblokkeerde spaarrekening.

Wat kost mij dat? 1 maand huur en een waarborg van minimaal 2 maanden, misschien zelfs 3 maanden is dus: 450€ + 900 of 1350€ = 1350€ of 1800€ terwijl ik maximaal 1300€ heb tegen begin oktober. En dan moet ik nog voor een maand kunnen eten. Ik ben eigenlijk ten einde raad. Wie helpt mij? Wie heeft er een goed hart? Zolang ik in dit zottekot ben , kan ik niet verder met mijn leven.

Wie mij uit de financiële nood wil en/of kan helpen kan dat hier doen. Die mensen ben ik dan zeer dankbaar. Op welke manier dat ik die dankbaarheid dan zal uiten weet ik nog niet. Maar ik zal dat in elk geval niet vergeten.

Als niemand mij kan helpen, dan ga ik op straat leven.

