Vrijheid voor alles

De eerste week dat ik hier was (vanaf 17/2), beweerde de afdelingspsychiater dat ik ziek was. Nochtans kon ze dat op geen enkele wetenschappelijke manier bewijzen. Ook schreef ze medicatie voor, zonder enig onderzoek.

De eerste week van maart (een halve maand later) liet ze mij doodleuk weten dat ze van plan was om mij gedwongen te laten opnemen ter observatie. Ondertussen weet ik nog steeds niet wat het nut daar van was. En wie had daar belang bij? Ik in elk geval niet. Het resultaat was dat ik op 17/3 vertrok.

Toen ik hier terugkwam (10/4) werd mij de maandag daarop verteld dat mijn verblijf een gedwongen karakter had. Kort daarna vond ze het geen goed idee om mij te laten solliciteren. Zogezegd omdat ik hier gedwongen opgenomen was.

Onlangs wou ik een doorbraak forceren om met zelfontworpen nummerplaten rond te rijden. Ik wou wel een autoverzekering maar ik wist op voorhand al dat er geen enkele verzekeraar een auto ging verzekeren die niet voorzien was van een “officiële” plaat.

De psychiater kreeg daar lucht van en dreigde (=strafbaar) naar de politie te bellen als ik toch zou doorzetten. Dat heeft ze dan ook gedaan. Pas toen de garagist mij vertelde dat ook hij in de problemen zou komen, heb ik afgehaakt. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet met de ondertussen gekochte auto zou rondrijden. Mijn tijd komt nog.

Dat was dus de vierde en laatste keer dat ze tegen mijn kar rijdt. Ik ga niet dreigen met dit of dat, want dat is strafbaar. Ik kan haar wel garanderen dat als ze nog één keer tegen mijn kar rijdt, dat ze de mogelijke gevolgen niet leuk zal vinden. Na elke actie volgt een gelijke en tegenovergestelde reactie. Dat is een fysica wet waar niemand onderuit kan, ook zij niet.

En deze morgen liet ze mij weten dat ik mij aan de afdelingsregels moet houden. Welke regels? Als niemand mij vertelt over welke regels dat het gaat, dan wordt het een beetje moeilijk om mij aan deze of gene regel te houden. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik iets dergelijks zou ondertekend hebben. Geen contract = geen verplichtingen.

Nogmaals: ik hou mij uitsluitend aan één enkele regel: NIET STELEN. Wie steelt, kan ik moeilijk aanzien als zijnde mens. Zoals eerder geschreven, je kan echt alles stelen.

Heb ik haar geschaad misschien? Zij mij anders wel. Ik denk dat het hoogtijd wordt dat ze haar aanpak drastisch veranderd. Een beetje menselijkheid is hier geen overbodige luxe.

Ik heb ook het vermoeden dat ze probeert om mijn connectie met de natuur (wat ondertussen zo goed als volledig hersteld is) te breken. Onmogelijk. Dat geeft wrijvingen.

Voor wie het nog niet zou weten: de natuur is meer dan alleen wat planten en dieren. Jij (ja, jij!) maakt ook deel uit van die zelfde natuur. Die natuur maakt geen onderscheid. Iedereen is gelijkwaardig, zonder uitzonderingen. Niemand is meer waard dan een ander. Niemand heeft meer rechten dan een ander. Wie daarnaar handelt is een goed mens en wordt door mij ook gerespecteerd. Over andere individuen ga ik hier geen uitspraken doen.

Toen ik vorige vrijdagmiddag terugkwam kreeg ik een huilbui. Ik besefte dat ik hier verstikt wordt. Ik wil mijn vrijheid terug. Liever gisteren dan vandaag. Al die bemoeienissen met mijn leven begin ik kotsbeu te worden. Laat mij gewoon doen. Ik hoef niet gecontroleerd te worden. Dat is nergens voor nodig. Handelswaar kan je controleren. Ik ben géén handelswaar. Ik ben nog altijd een mens.

Ik schaad niemand, tenzij uit zelfverdediging. Zelfverdediging (zowel in woorden als in daden) is even natuurlijk als ademen. Jammer dat er zo weinig zijn die dat beseffen.

Dus wie dit leest is bij deze gewaarschuwd: tegen mijn kar rijden, kan gevolgen hebben die niet altijd even leuk zullen zijn. Wie mijn connectie met de natuur probeert te breken, moet achteraf niet verbaasd zijn dat ik daarop reageer op een soms onprettige manier.

8 thoughts on “Vrijheid voor alles”

  1. First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

    Mahatma Gandhi

    It ain’t over until the fat lady sings.

    Like

  2. You have my full re-spect and I do ‘see’ you friend. All is an illusion, just wish that you could possibly self express your own comprehension to “head man” to the fiction nation and get ‘remedy’ in some form to true free from the dome (freedom).

    Like

  3. Ik ken dit tafereel maar al te goed. Het dreigen dat averechts werkt. Ik heb na de laatst van zoveel alle banden met de psychiatrie verbroken. Nu ben ik (voor heb) een tikkende tijdbom. Zolang zij hier niet verantwoordelijk voor zijn mag/kan ik afgaan wanneer dan ook. Zij moeten zich indekken niet voor jou, voor zichzelf.
    – ik

    Like

  4. Ik heb geen advocaat, Jean-Claude. Ik blijf hier nog tot ik iets gevonden heb. Kwestie van dagen of weken.

    Like

  5. en je advokaat speelt het spel mee van de machthebbers, veronderstel ik? Hoel lang moet je nog in Beernem blijven?

    Like

  6. ik wil een boek schrijven over machtsmisbruik in de psychiatrie en vooral de voeding naar een gezinsbreuk. Ik heb al de mails uitgeprint.Maar fucking, het lukt hen niet, band met kinderen , ze zien gelukkig de onzichtbare band niet.

    Date: Mon, 29 Jun 2015 10:56:57 +0000 To: pelle9200@outlook.com

    Like

Reacties zijn gesloten.