Bureaucratische onzin

Tegenwoordig heb je voor alles een adres nodig. Voor een treinabonnement, een telecomabonnement (ook mobiel), een bankrekening, enz …

Ik vraag mij af waarom dat dit noodzakelijk is. Dat is discriminatie. Iemand die er voor kiest om rond te trekken en dus geen vaste woon- en/of verblijfplaats heeft, kan bijna niets doen. Tenzij die een (referentie-) adres heeft. Dat zijn dus bureaucratische kafkaiaanse punthoofdcreërende onzinnige nonsens.

Vrijdagmorgen ben ik bij een plaatselijke telefoonwinkel in Beernem geweest om een abonnement aan te vragen van Base. Kon niet omdat ik een adres nodig heb. “Ik heb de regels niet gemaakt”, zei men. Zo’n uitleg is een verschuiving van de verantwoordelijkheid. Strikt gezien zijn alle telecomoperatoren (zoals Telenet, Proximus, Base, Mobistar, …) schuldig aan discriminatie en medeplichtig aan het in stand houden van slavernij.

Deze morgen ben ik dan naar een Base-shop geweest. Blijkbaar kon het daar wel, mits een kleine bijschaving. En nu heb ik opnieuw mobiel internet.

Ik weet dat ik hiermee een en ander op een zilveren schaal presenteer, maar dan weet ik tenminste op wiens tenen ik trap.

Ik heb al genoeg meegemaakt om te weten dat regels en wetten niets meer zijn dan onderdrukkunde. Ze dienen alleen maar om je tot slaaf te maken. Zoals je wellicht wel weet is de beste slaaf diegene die niet beseft dat die slaaf is.

De zogenaamde “wetgever” met schaduwpremier BDW op kop zit totaal niet in met je welzijn, gezondheid of zekerheid. “Ja maar, ze geven toch pensioenen, kinderbijslag, enz?” Tuurlijk, maar dat zijn slechts zoethouders. Het enige wat ze willen is gehoorzame en volgzame slaven die net slim genoeg gehouden worden om de machines te bedienen en dom genoeg om niet te beseffen wat er werkelijk aan te hand is. Je bent eigendom, een product van de staat zolang je je identificeert met die ID-kaart. Als je dat laatste doet pleeg je zelfs fraude, gezien die kaart niet eens van jou is. Kijk maar eens wat er staat net boven jouw handtekening: “handtekening van de houder”. Moest die kaart van jouw zijn, dan zou er staan: “handtekening van de eigenaar” of “van de bezitter”. Hetzelfde geldt voor je rijbewijs, je auto (inschrijvingsbewijs) en je huis. Onroerende voorheffing is niets anders dan huur. Heb je je al eens afgevraagd waarom zowat alles moet geregistreerd worden?

Wist je trouwens dat jij (!) voor elke overheid sinds 1933 als onderpand dient om leningen te kunnen krijgen bij banken?

Wist je dat jouw naam in hoofdletters niet de jouwe is, maar eigendom van het bedrijf The Crown Corporation gevestigd te London City?

Wist je dat zowel London City als Washington D.C. niets te maken hebben met de landen waar ze liggen en beiden net als Vaticaanstad een aparte stadstaat zijn?

3 thoughts on “Bureaucratische onzin”

  1. Daar zie ik wel wat waarheid in hoofdschudder. Een onzinnige en gevaarlijke opvatting is dat mensen natuurlijke personen zouden zijn. Als zo’n opvatting bij iedereen er vanaf de geboorte wordt ingepompt en men is onzeker, of weet gewoon niet wie men werkelijk is, dan is het verleidelijk om die aangepraatte rol te accepteren alsof het ook echt zo zou zijn. M.i. moet je dan sterk in je schoenen staan om uit te dragen dat je dat niet bent. Alleen mentaal zwakkere laten zich iets aanleunen omdat ze anders bang zijn uit een groep gestoten te worden die nog wel in die onzin gelooft.

    Like

  2. Ons brein is kwetsbaar voor ongenuanceerde opvattingen, voor zwart-wit-tegenstellingen, voor simpele analyses van de wereldorde en van de menselijke conditie en voor beloftes op een betere, zelfs paradijselijke situatie. De mentale besmetting met onzinnige en gevaarlijke opvattingen werkt beter bij wie onzeker is, op zoek is naar een identiteit die respect afdwingt en naar een groep die je het gevoel heeft erbij te horen.

    Like

  3. Heb gisteren de laatste aflevering gezien van de “Rode Brigades” in Italië in de jaren ’70, die ik ook beleefd heb, dit met jouw situatie én die van Griekenland in het achterhoofd, zou ik beginnen denken dat die mannen gelijk hadden, hoewel ze het systeem net niet onderuit hebben gehaald. Sterkte!

    Like

Reacties zijn gesloten.