Begrijpen wie kan

Het ontoegankelijke internet

Zaterdag heb ik ontdekt dat er hier ter plaatse een blokkade zit op het bekijken van educatieve YouTube video’s. Dat is censuur van de bovenste plank. Censuur is verboden. Om TV te kijken heb je geen wachtwoord nodig. Maar om op het internet te gaan via het plaatselijke wifi netwerk is dat blijkbaar wel nodig. Van een bekabeld netwerk hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. Geldtekort wordt hier beweerd. Blijkbaar willen ze ons dom en in het gareel houden.

Maw de directie wil dat we gehoorzame slaven worden. Dat is het doel van de psychiatrie die niemand mag weten. Publiekelijk beweert men dat het is om de mensen te helpen. Ondertussen weten we wel beter.

De onzin van structuur

Dus om 7:30u wordt iedereen gewekt. Staat er dan zoveel op de agenda? Boodschap aan verplegers en directie hier: laat iedereen zelf zijn/haar dag indelen. Het is maar op die manier dat je verantwoordelijkheid kweekt bij de mensen. Uitleg van de “plaatselijke machthebbers” is om structuur aan te brengen. Mijn uitleg is opnieuw om de mensen hier in het gareel te houden en slaven te kweken.

Willen ze om 4u eten, laat ze eten. Eigenlijk hoef je slechts te eten als je honger hebt. Heb je geen honger, dat heeft het eigenlijk niet veel nut dat je eet. Drie tot vier maaltijden per dag (op vaste tijdstippen) is alleen goed voor de prestatiemaatschappij. Ook wordt hier ter plaatse nauwelijks voedsel gekweekt terwijl er genoeg plaats is om alle 600 mensen eten te geven en nog over te hebben ook. Maar het mag niet van de voedselinspectie. Zogezegd om hygiënische redenen. Onzin. Enkel in het voordeel van de voedingsindustrie. Die laatsten willen vooral geld verdienen. Uw en mijn gezondheid zal hen worst wezen.

De onzin van psychosomatische medicatie

Het toedienen van medicatie heeft maar nut als ten eerste er geen mogelijke bijwerkingen zijn (ook niet na tien jaar) en ten tweede dat op een wetenschappelijke manier bewezen wordt dat de mens in kwestie ziek is. In de psychiatrie is dat misschien voor 1% van de mensen het geval. Eigenlijk is de psychiatrie een nutteloos instituut.

Misschien moet je maar eens onderstaande video bekijken:

“Gezond” eten

Als ik zie wat er hier zoal op tafel komt, dan stel ik mij wel wat vragen bij de inhoud ervan. Een hele hoop nutteloze E-nummers en chemicaliën. Dat kan toch niet goed zijn voor de gezondheid. En dan beweren ze dat ze gezonde mensen willen. Dat zal wel. Ziek worden en houden, dat is wat ze willen. Anders verdienen ze er geen geld aan. Ook hier komt opnieuw de farma-industrie om de hoek kijken. Alleen voor de macht en controle. Waarom eigenlijk? Wil je gezonde mensen, dan begint dat bij de voeding.

Zoals hierboven reeds aangegeven is er hier genoeg plaats om voedsel te kweken om iedereen het jaar door van gezond eten te voorzien. Het kweken hoeft niet door het instituut te gebeuren, het kan evengoed door de bewoners op grond die door het instituut ter beschikking werd gesteld. Wat het instituut uitspaart door geen voedsel te moeten aankopen, kunnen ze in mindering brengen van de verblijfsfactuur, meer bepaald van het deel dat de bewoner moet ophoesten. En dan hoeven ze ook veel minder gras te laten afrijden. Om nog maar te zwijgen over de medicatie.

Privacy onzin en iets over respect

Ondertussen wil de plaatselijke psychiater dat ik namen van medewerkers en patiënten verwijder. Strikt juridisch kan ze dat alleen vragen voor haar eigen naam. Andere namen zijn niet haar eigendom, en dus heeft ze daar dan ook geen zeggenschap over. Verwijder ik niet alle namen tegen morgen (= dinsdag) dan gaat ze verder. Diensthoofd, directie, enz. Zoiets noem ik chantage. Dat is strafbaar. Heeft ze ooit al eens over persvrijheid gehoord? De pers gebruikt continue namen, met of zonder toestemming van de mens in kwestie. Ik zie mezelf als amateur journalist. En dus lid van de pers. Ook wil ze dat ik respectvol schrijf. Doe ik dat dan niet? Ik hang misschien wel de vuile was buiten. Maar hey, iemand moet het doen.

4 thoughts on “Begrijpen wie kan”

  1. Hoofdschudder is blijkbaar een typisch dom schaap… Mooi geschreven ruben en laat je niet kleineren door anderen! 😉

    Like

  2. Ik denk dat je nog vele jaren te wachten staan in de psychiatrie, je hebt nog niet eens het eerste stadium van genezing bereikt : aanvaarden dat je ziek bent.
    Wanneer en hoe denk je trouwens de maatschappij terug te betalen voor deze kans die je krijgt?
    Dat je daarnaast niets begrijpt van privacy-wetgeving maar blijkbaar alles van censuur is typisch.
    De wet en de maatschappij zijn enkel goed als ze jou dienen nietwaar, en als het niet zo is, moet er gekankerd worden en vind je toch gewoon een wet uit die je leuk vind. Extreem narcisme met een flinke scheut paranoia, schizofrenie erbij denk ik.

    Like

  3. Die nieuwe thuis ben ik mee bezig. Ik ga nog niets publiek maken daarover, om te vermijden dat er stokken in de wielen gestoken worden. Ik weet wel dat het ten zuiden van Gent wordt.

    Like

  4. Ik ben trots op je en goed van je dat je je niet laat gek maken door geitenwollensokkensandalen die het harder nodig hebben om nagekeken te worden dan jij! Ga je al naar huis? Jij hoort daar niet!

    Like

Reacties zijn gesloten.