Vreemde gebeurtenissen

Maandag kreeg ik het bezoek van iemand die er uitzag als politie agent van politiezonde Het Houtsche (= Beernem, Oostkamp en Zedelgem).

Hij wou weten waar ik was tijdens mijn verblijf in Nederland. Het instituut zou mij als vermist opgegeven hebben. Hij beweerde ook dat iemand van de politie en iemand van het instituut mij zouden opgebeld hebben. Echter ik kan daar niets van terugvinden in mijn telefoon.

Een aantal mensen van het instituut hier zou zich zorgen gemaakt hebben, volgens hem. Nochtans als er met mij iets zou gebeuren, dan is dat mijn verantwoordelijkheid en niet dat van iemand anders. Of vergis ik mij? Het gaat hen dan ook geen zier aan waar ik naar toe ga. Dat zeg ik alleen tegen mensen die ik vertrouw. Familie en vrienden bijv.

Dit is nog zoiets vreemds. Gisteren kreeg ik te horen dat de curator naar hier zou komen om een en ander door te nemen. Tegen de middag kreeg ik dan het bezoek van de vennoot van die curator.  Op de zitting zei ze dat ze een bod verwachtte tussen 200 en 250€ voor mijn laptop en gsm.  Gisteren werd mij verteld dat ze genoegen nam met 150€. Nu blijkt dat ik mijn laptop en gsm gewoon mag houden, zonder dat er een verkoop is. Ook zei die dat ik over een 3 à 4 maanden al verschoonbaar kon verklaard worden. Dat is veel sneller dan gedacht. Hoe zou dat komen? Zou mijn vorig artikel daar voor iets tussen zitten?

In een van mijn eerste artikels schreef ik dat ik op 17 februari uit huis ben gezet. Toen ik mijn spullen ging ophalen bij de technische dienst in Torhout, zag ik al dat er een en ander ontbrak. Ik vergeleek dat met wat er verkocht werd door de deurwaarder. Bleek dat mijn matras en nog enkele andere spullen er niet bijzaten. Zowel de technische dienst als de deurwaarder heb ik om uitleg gevraagd. Afwachten hoe ze zullen reageren.

