Mijn onvrijwillig verblijf in de psychiatrie: dag 17 tem 20

Blijkbaar heb ik nu ook een begeleidster. Maandag vroeg ze aan mij wat ik wou dat er besproken werd op de vergadering van daags nadien. Vrijheid en ruimte om mijn faillissement te kunnen regelen was één van die dingen. Ik wou ook wel eens weten wat de psychiater haar gedacht deed veranderen ivm medicatie. Zoals eerder geschreven werd die mij al heel vorige week niet meer aangeboden. Wat ik trouwens helemaal niet erg vind.

Dinsdag kreeg ik na het sturen van een email een telefoon van een jonge dame (zo kwam ze toch over) van Dyzo (een organisatie die zelfstandigen in moeilijkheden bijstaat, een beetje zoals OCMW). Ze liet mij weten wat ik zoal moest doen om mijn faillissement op een goede manier te regelen. Diezelfde middag deed ik wat voorbereidingswerk voor daags nadien.

Woensdagmorgen nam ik de trein richting Oostende om de boeken neer te leggen van mijn eenmanszaak. Volgende week bellen ze mij op om nog eens terug te gaan. Vermoedelijk wordt dat het faillissement uitgesproken. Kan evengoed zijn dat ze naar hier zullen komen.

Voor donderdag had ik al een treinticket gekocht met de bedoeling om een werkloosheidsuitkering aan te vragen. Daarvoor moet ik in Brugge zijn. Maar dat wordt uitgesteld, omdat dit pas kan eens het faillissement uitgesproken is. Dan heb ik dat ticket maar gebruikt om een uitstapje te maken in Knokke. Ondertussen ook eens gezien wat er te huur is op de vastgoedmarkt. Ik zoek iets van max 500€ per maand + extra kosten wat voor Knokke niet evident is. Voor die prijs heb je een studio zoals deze.

