Mijn onvrijwillig verblijf in de psychiatrie: 2de weekend.

Misschien moet ik toch wat vaker verslag uitbrengen dan eens in de week. Bij deze.

Tijdens het surfen op internet gisteren kwam ik dit artikel tegen. Vertaald klinkt de titel: “7 manieren om beter naar je intuïtie te luisteren.”

  1. Meditatie: besteed tijd in stilte, luister gewoon.
  2. Wordt één met de natuur: Probeer elke dag even buiten in de natuur te zijn.
  3. Creativiteit: wees creatief met schrijven, schilderen, knutselen, muziek maken, enz.
  4. Leer te luisteren: in het algemeen, luister naar familie, vrienden, stilte en jezelf.
  5. Wees bewust van je eigen lichaam: Leer de kleine tekenen en signalen van je lichaam te appreciëren, wanneer je lichaam jou vertelt dat het moe is, ziek wordt, gelukkig is of nood heeft aan liefde.
  6. Laat los: Wen aan het idee dat je niet alles onder controle kunt hebben. Het leven gaat zijn gang, of je er nu over nadenkt of niet. Relax.
  7. Blijf positief: Een studie uit 2013 gepubliceerd in het magazine Psychological Science wees uit dat positief blijven een boost gaf bij het maken van beslissingen in een woordspel. Dus smile.

Ik moet toegeven dat ik met bovenstaande soms nog wat moeite heb. Maar ik ben er mee bezig, zoals je kunt zien. Met het zevende heb ik geen probleem. Met het derde ben ik nu bezig. De rest komt nog. Het is een groeiproces waar ik inzit. De combinatie van al het bovenstaande is altijd beter dan medicatie.

Toen ik bovenvernoemd artikel op facebook deelde kwam er deze reactie op: “intuïtie wordt lamgelegd door psychofarmaca zoals zyprexa, dus afblijven van die shit

Dat zegt bij mij genoeg.

One thought on “Mijn onvrijwillig verblijf in de psychiatrie: 2de weekend.”

  1. Beste ruben, ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode,Wat de reden van je verplichte opname is weet ik natuurlijk niet. Zolang je niet met een bijl heb staan te zwaaien lijkt het me dat je alles heel goed op een rijtje hebt als ik zo her en der wat op je blog lees

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.