Mijn onvrijwillig verblijf in de psychiatrie: dag 7

7:30u. Zoals elke morgen wordt dan iedereen gewekt. Als je gewend ben om pas drie kwartier tot een uur later op te staan en ook geen ochtendmens bent, dan is dat best wel lastig.

Ontbijt bestaat uit brood, iets dat lijkt op choco en iets anders dat lijkt op confituur. Peperkoek was er ook evenals smeerkaas. Althans daar leek het op.

Vandaag heb ik mijn was gedaan. 2€ per beurt kost dat hier. Strijken is voor een andere keer.
En blijkbaar moest er iemand meegaan, omdat ik volgens hen nog geen vrijheden heb. Nochtans heb ik dat nog nergens op papier zien staan. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat soort vrijheid ooit zou afgegeven hebben. Laat staan dat er een dergelijke overeenkomst zou bestaan.

Deze middag stond er gepaneerde vis en puree met venkel op het menu. Smaakte wel enigszins.

In die psychiater heb ik niet echt vertrouwen. Als ze geen medicatie zou voorstellen, dan zou het vertrouwen misschien toenemen. Mij dwingen om medicatie te nemen kan ze volgens de patiëntenwetgeving niet, ook al beweert zij iets anders. Misschien is ze ergens bang voor.

Pannenkoeken rond 15u. Smakelijk.

De verplegers zijn wel oké. De ene is al wat sympathieker dan de andere. Hetzelfde geldt voor de medebewoners.

Volgende week wil ik werk maken van mijn faillissement. Daarvoor heb ik adressen nodig van leveranciers. Die staan op de facturen die bij een kennis opgeslagen liggen.

Een kort verslag. Dus ga ik het bij weekverslagen houden. Die zijn doorgaans iets langer.

Tot de volgende.

